‘Mak Dengar Suara Saya, Ada Sebab PeIuk Macam Ni’ -Nang!s & PeIuk C!um Kvbur, Anak Naf! Ratapi Pemergi@n Ibu

Keh1langan insan tersayang adalah antara momen yang bakal dirasai oleh semua insan yang bernyawa. Saat tersebut pasti akan menjadi antara saat yang paling suk@r dan ped!h untuk dilalui. Namun, sebagai Muslim, kita perlu reda dan ikhlas menerima takdir Allah SWT.

Begitulah yang dilalui oleh seorang wanita ini apabila terp@ksa menghadapi detik kehiIangan insan tersayang yang bergelar ibu.

Anak menang!s di kvbur mak

Kisah sed!h itu dikongsikan oleh seorang pengguna TikTok yang dikenali dengan nama Leonyrose. Difahamkan, ibu kepada wanita ini telah menghembvskan nafas terakh!r ak1bat c0v1d-19. Wanita ini mengakui sangat terkiIan tidak berkesemp4tan melihat dan menc!um ibu tercinta buat kali terakhir kerana pada ketika itu dia bersama keluarga sedang menjalani kuarant!n.

Berdasarkan video pendek itu kelihatan wanita tersebut sedang menang!s sambil berdoa untuk arw@h. Tak digambarkan betapa sed1h dan per1tnya wanita ini men4han rindu terhadap arw4h ibu tercinta.

Biarlah apa orang lain nak cakap. Aku dah tak kisah. Yang penting Allah SWT tahu apa yang aku rasa. Allah tahu niat setiap hambaNya. Rindu setengah mat!.

‘Saya borak-borak dengan mak’

Menjengah di ruangan komen, ada segelintir netizen mempersoalkan tindakan wanita ini yang seakan meratapi pemerg1an arw4h namun wanita ini tampil menjelaskan bahawa dia masih tahu adab di kubvr dan hanya Allah SWT yang mengetahui segalanya. Jelas wanita ini lagi, video tersebut diambil selepas dia membaca Yassin untuk disedekahkan buat arw4h.

Maaf kalau ada yang ingat saya hanya merat4pi kalian silap. Saya masih tahu adab datang kubvr, ini selepas saya baca Yassin. Saya borak-borak dengan mak, saya nak pelvk mak saya.

Video yang dikongsikan itu telah mendapat lebih daripada 200k tontonan dan menerima pelbagai reaksi daripada netizen. Kebanyakan daripada mereka turut sebak selain merasai apa yang dilalui wanita ini.

Video penjelasan

‘Mak saya dengar suaraa saya’

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Oh Bulan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*