(VIDEO) Firdaus Wong Tampil Dedahkan Rakaman Suara Dan Tangkap Layar Perbualan Kotor Kononnya Milik Ebit Lew

Pendakwah bebas, Firdaus Wong Wai Hung menerusi siaran Telegram nya mendedahkan rakaman suara dan tangkap layar perbualan tidak sen0noh yang dikatakan milik seorang pendakwah terkenal, Ustaz Ebit Lew.

Bukti Sudah Diserahkan Kepada Polis 

Menurut Firdaus, pendedahan itu dibuat berdasarkan kiriman serta permintaan daripada individu yang tidak bersalah sebagai kesedaran kepada masyarakat dan menggalakkan mereka yang pernah menjadi individu tersebut untuk tampil membuat laporan polis bagi membantu siasatan. Difahamkan, semua bukti tersebut telah pun diserahkan kepada pihak polis.

Terdapat beberapa tangkap layar perbualan pendakwah tersebut bersama seorang individu yang juga berstatus isteri orang. Antara ‘permintaan’ nya termasuklah menginginkan mereka bertukar pasangan (suami isteri) dan melakukan hubungan tak sen0noh di hadapan satu sama lain.

Perkongsian :

Video :

Sedia Dis4man

Dalam pada itu, Firdaus berkata dia dan pasukannya sedia berhadapan tindakan s4man sekiranya terdapat pihak tertentu ingin mengambil tindakan undang-undang. Jelasnya, mereka akan tetap bersama dengan individu-individu untuk mendapatkan keadilan serta memperjuangkan kebenaran.

“Kami akan bersama dengan mangsa-mangsa yang telah membuat laporan polis untuk mendapatkan keadilan. Jikalau ada pihak yang mahu membuat laporan polis atau mengambil tindakan saman, kami telahpun bersiap sedia 100%.

“Segala bukti-bukti telah kami siap sedia andai ada mana-mana pihak yang mahu mengambil tindakan saman. Kami tetap teguh mempertahankan prinsip berani kerana benar. Amar makruf nahi mungkar.

“Kepada yang selama ini mempersoalkan kenapa mangsa tidak buat laporan polis, kami telah lama buat laporan cuma tidak menceritakan agar tiada pihak menganggu siasatan.

“Kini setelah laporan dibuat, anda yang meminta bukti dikongsikan di medsos tetapi kami enggan berbuat demikian kerana masih dalam siasatan polis dan tidak mahu menganggu tugasan polis. Kami dihina dan diserang. No problem, kami bersabar. Kini setelah siasatan telah selesai dan atas permintaan individu tersebut, kami kongsikan beberapa bukti-bukti yang telah diserahkan kepada polis sebagai kesedaran untuk masyarakat serta mengalakkan lebih ramai individu yang terlibat tampil membuat laporan polis” katanya dalam sebuah kenyataan di dalam Telegram.

Dalam perkembangan berkaitan, di laman Twitter akaun yang berdaftar sebagai @ferdaus_ mendedahkan bahawa nombor telefon pada perbualan itu juga dikatakan milik Ebit selepas beberapa carian dibuat.

“Jika dilihat screenshot WhatsApp berkenaan tertera nombor WhatsApp yang berakhir dengan nombor 7900. Hasil siasatan warganet mendapati nombor itu adalah nombor Ebit Lew yang tertera pada blog Fadzilah Kamsah. Siasatan menggunakan TrueCaller juga mendapati nombor berkenaan masih aktif dan tertera nama Ustaz Ebit Lew” ciapnya Menerusi laporan Harian Metro pula, polis sedang melengkapkan kertas siasatan berhubung kes gangguan seksual membabitkan Ebit selepas polis mengambil keterangan individu tidak bersalah tersebut. Sumber : Murai.my

Tular pendakwah terkenal dipanggil oleh pihak PDRM untuk bantu siasatan ini. Sekali Ustaz Ebit tampil dedahkan sebab apa dia dipanggil.

Pendakwah terkenal hadir ke Bukit Aman pagi hari ini, untuk memberi keterangan bagi membantu siasatan polis berhubung k3s ganggvan s3ksual.

Sebuah kenderaan pacuan empat roda yang dipercayai membawa pendakwah itu dilihat tiba di Bukit Aman pada 9 pagi. Seorang individu memakai kopiah dilihat masuk ke dalam pondok keselamatan untuk proses pendaftaran sebelum ke Bahagian Siasatan Jny4h S3ksval, Wanita dan Kanak-Kanak (D11).

Beberapa orang dilihat mengepung individu itu dipercayai bagi mengelak kehadirannya dirakam media. Sementara itu, Pengarah Jabatan Siasatan Jny4h (JSJ) Bukit Aman Datuk Seri Abd Jalil Hassan ketika dihubungi mengesahkan kehadiran pendakwah itu.

Menurutnya, satu kenyataan media akan dikeluarkan mengenai kehadiran pendakwah terbabit. Semalam, dilaporkan seorang pendakwah terkenal bakal dipanggil Bukit Aman bagi memberi keterangan berhubung s.iasatan berkaitan dkwaan gang.gvan s.3ksual. Pendakwah terkenal yang dipanggil polis bagi membantu s.iasatan k.es gang.gvan s.3ksual selesai memberi keterangan sebentar tadi.

Lelaki berusia 30-an terbabit dilihat keluar dari pintu utama Bukit Aman pada 2 petang. Beliau memberi keterangan selama lima jam sebaik tiba pada 9 pagi tadi.

Ustaz Ebit Jelaskan

Pendakwah terkenal, Ebit Lew selesai memberi keterangan di Ibu pejabat Polis Bukit Aman selepas kira-kira satu jam memberi keterangan kepada pihak polis. Menurut Ebit Lew, beliau dipanggil bagi memberikan kerjasama sebagai saksi berkenaan dkwaan gang.guan s.3ksual.

“Saya bekerjasama dan serahkan kepada pihak polis terhadap ftnah dan tu.dvhan mela.mpau ini,” katanya ketika ditemui disini hari ini. Sumber : Online Malaya

Kali ni giliran Ustaz Ebit Lew pulak dedahkan hasrat Siti Sarah. Rupanya dah banyak kali dia tanya pasal benda ni.

Selepas hampir 65 jam bertrng nywa akibat covid 19, penyanyi terkenal iaitu Siti Sarah Raissuddin telah kembali ke rahmatullah pada jam 5:13 pagi tadi. Kebanyakan rakan artis dan para peminat tidak putus-putus memberikan ucapan salam takziah kepada seluruh ahli keluarga termasuk suami, Shuib dan anak-anak.

Ustaz Ebit Lew menerusi akaun Instagram rasmi miliknya mendoakan agar Shuib bersama anak-anaknya akan bersama Siti Sarah di syurga kelak. Ustaz Ebit juga sempat berkongsi satu kisah dimana Siti Sarah pernah mengutarakan hasratnya untuk membayar sewa beberapa rumah orang miskin yang diuruskan oleh Ustaz Ebit.

“Banyak kali tanya pada saya ingin bayarkan sewa beberapa rumah orang miskin yang saya uruskan dan anak yatim yang saya bantu sekolahkan. Semoga Allah beri syurga Firdaus padanya.”

Salam takziah

Sementara itu, Ketua Pengarah Kesihatan iaitu Tan Sri Dr. Noor Hisham Abdullah menerusi satu hantaran di Facebook rasminya tadi telah menzahirkan ucapan takziah kepada penyanyi berusia 36 tahun itu serta kepada seluruh keluarga rakyat Malaysia yang pergi akibat pandemaik covid 19.

Bukan itu sahaja, pendakwah terkenal, Ustaz Ebit Lew dan Ustazah Asma’ Harun turut merakamkan ucapan takziah buat keluarga Siti Sarah. Dalam kesempatan itu, Ustazah Asma’ Harun meminta orang ramai mendoakan Siti Sarah dan semua umat Islam yang telah pergi agar mendapat keampunan dan rahmat Allah.

“TakdirNya, pada 7 Februari 2020, awal tahun lepas sebelum covid, kami pernah disatukan dalam satu program Wanita Hari Ini TV3. Walaupun hanya seketika bertemu, Sarah seorang yang menghormati dan rendah diri,

perkara yang paling kerap diulang adalah bagaimana usahanya untuk menjadi isteri yang baik dan taat pada suami, beri yang terbaik buat keluarga suami dan keluarganya, dan usaha menjadi ibu yang terbaik buat anak-anaknya.

Ketika berbicara tentang Hijrahnya, Sarah mohon doa agar istiqamah menjadi wanita Muslimah Solehah yang baik. Allahu Akbar, moga Husnul Khatimah. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Oh Bulan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*