‘Setiap Malam Anak-Anak Akan T@tap Gambar Ummi Mereka’- BadroI Shah.

Kuala Lumpur: PeIakon Badr0I Shah atau B.ad menga.kui memikuI tanggu.ngjawab besar sebagai bapa dan ibu terhadap empat anaknya seIepas kemat1an isteri, Allahyrham Farah Shila Mazlan pada 26 Ogos lalu.

Ba.d, 39, yang p0pular menerusi filem B.usut B0nang ketika dihubungi berkata, dia sedaya up.aya memastikan yang terbaik buat anak-anak yang masih mer1ndui ‘ummi’ mereka.

“Setiap malam mereka pasti akan mena.tap gambar ummi mereka. Malah, saya juga akan bawa mereka pergi kvbur sebagai cara untuk menghiIangkan rlndu.

“Saya kena teruskan perjua.ngan hidup demi anak-anak. Saya turut menasihati dan mengjar mereka perkara baik-baik.

“Saya sentiasa ingatkan agar selalu berdoa untuk arwh ummi mereka, sebab kalau kita sedlh dan asyik mena.ngis ummi pun akan menan.gis di sana nanti,” katanya kepada Harian Metro.

Ba.d memastikan akan mengajar anak-anaknya mengaj1 setiap malam, memantau pelajaran mereka secara sesi Pengajaran dan Pembelajaran di Rumah (PdPR) dan memu.juk anak-anak setiapkali mereka sedlh.

“Saya minta mereka berd0a agar ‘di sana’ nanti kami semua dapat jumpa ummi semula. Jadi mereka boleh terima.

“Mengenai perasaan sendiri, saya kena sentiasa bersabar dan p.egang amanah Allah untuk sentiasa mendldlk anak-anak hingga akhlr h.ayat,” katanya.

Nama Ba.d menjadi tu.mpuan apabila dia menerusi media sosi4l memaklumkan isterinya disahkan mninggaI dunia pada 10 Ogos lalu. Namun, pada hari sama dia tampiI membetuIkan keadaan apabila memberitahu berlaku saIah faham dalam perkara itu.

Memandangkan tlada aktiviti penggambaran, Ba.d kini meneruskan kerjaya tetapnya sebagai pemandu grab.

“Saya kena cari rezeki buat anak-anak terutamanya untuk susu, makan dan kelengkapan pembelajaran mereka. InsyaAllah rezeki ada saja di mana-mana.

“Semasa isteri masih ada, gajinya RM600 sebagai guru sekolah agama. Dia pula ada sa.kit a.sma krltikal, knser drah tahap tiga dan jntung tahap tiga. K0s peru.batan untuk dia masuk drah dan cu ci drah memang tinggi.

“Sekurang-kurang RM5000 sebulan kena ada, termasuk untuk bayar se.wa rumah Pr0jek Perumahan Rakyat (PPR) RM124 sebulan, manakala sewa kereta gr4b sebulan RM1600,” katanya.

Dia juga perlu menyediakan susu anak kecilnya berharga RM180 setin yang keseluruhannya memerIukan empat tin sebulan.

“Susu ini adalah saranan dktor pakar Hspital Kuala Lumpur. Itu sebabnya saya kena ada kewangan yang cukup. Bagaimanapun, alhamdulillah dengan segala rezeki yang saya dapat.

“Bahkan, saya sentiasa amalkan bersyukur dengan apa yang ada. Namun, saya berasa amat bersyukur lagi sekiranya ada mana-mana pihak sudi menghuIurkan bntuan.

“Apapun, saya beru.ntung kerana anak sulung yang berusia 12 tahun, sudah boleh jaga adik-adik yang lain ketika saya bekerja. Dia memang dah diajar berdikari untuk mema.sak dan buat pelbagai kerja rumah yang lain,” katanya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: dbongkar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*