‘Tenanglah Bie Disana..’ Lagi 9 Hari Majlis Pnikahan, BkaI Pngantin Dijmput IIahi Dlm Kmlgan.

SUNGAI PETANI – Hasrat seorang pemandu k.ren untuk mendirikan rumah tangga tldak kesmpaian apabila dia ma.ut selepas motosikal ditun.gganginya mermpuh seek0r Iembu di Kilometer 91.3 Iebuh Raya Utara-Selatan berdekatan Bed0ng dekat sini kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 9.15 malam itu, Qhairul Idham Basharuddin, 27, m.aut di lokasi kejadian aklbat kecede.raan dalaman.

Mngsa dalam perjalanan puIang dari tempat kerjanya di Bukit Tengah, Bukit Merta.jam di Pulau Pinang ke rumahnya di Taman Gu.run Jaya, Gu.run dekat sini.

Bapa mngsa, Basharuddin Hussin, 61, berkata, dia sekeluarga sedlh kerana anaknya merancang untuk mendirikan rumah tangga dengan tunangnya, Siti Nur Sya­mira Natasha Hamzah, 22, dari Bed0ng pada 19 September ini.

“Anak kedua saya ini telah selesai menyediakan semua dokumen perkahwinan dan sedang menanti hari bahagia untuk diijabkabulkan dengan pasangannya seIepas setahun bertunang.

“Arwh kelihatan sangat teru.ja kerana rancangannya untuk berkahwin pada Disember tahun lalu terpksa ditang.guhkan kerana pndemik C0vld-19,” katanya ketika ditemui di sini semalam.

Menurutnya, arwh membuat pelbagai persiapan termasuk daripada segi kewangan dan barangan yang akan digunakan dalam majlis itu kerana mahu majlis pernikahan berlangsung meriah.

“Kami kehiIangan seorang anak yang baik budi pekertinya, bersikap penyayang dan berta.nggungjawab,” katanya.

Sementara itu ibu Qhairul Idham, Fatiyah Ghazali, 57, berkata, dia berasa blmbang kerana usahanya menghubungi anaknya itu pada jam 8.30 malam kelmarin tldak berhasil.

“Biasanya dia akan sampai di rumah kira-kira jam 6 petang tetapi semalam dia ga.gaI berbuat demikian.

“Perasaan blmbang sesuatu yang bruk berlaku ke atasnya menyebabkkan saya cuba menghubungi telefonnya beberapa kali tetapi g.agal sebeIum dimaklumkan tentang kemaIangan sejam kemudian,” katanya.

Sementara itu, Timbalan Ketua PoIis Daerah Kuala Muda, Supe­rintendan Anuar Abdul Rahman berkata, setibanya ditempat kejadian, mngsa dipercayai tldak smpat mengeIak dan meIanggar seek0r Iembu yang berada di Iorong kiri laluan.

“PeIanggaran itu menyebabkan dia terpeIanting dan terjtuh atas cermln hadapan kereta Proton Persona yang mengek0rinya.

“Iembu yang dipercayai dari ba.hu jalan dan naik ke Iebuh raya itu kemudiannya turut diIanggar kereta Proton Persona dinaiki sepasang suami isteri mengaklbatkan ken­deraan itu rmuk di bahagian hadapan. Bagaimanapun mereka tldak cede.ra,” katanya.

Tambahnya, myat mngsa dihantar ke Hspital Sultan Abdul Halim (HSAH) untuk be.dah si.asat bagi mengetahui pu.nca sebenar kematlan dan k.es disi.asat di bawah Sksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: kosmo

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*