Pilu, Suami Telah Pergi Buat Selamanya Selepas S0lat, TinggaIkan Isteri S@rat M3ngandung Zvriat Pertama

Sandakan : Kemat!an tldak mengenal usia, sak1t atau pun siihat jika sudah sampai masanya tetap akan perg1. Kiisah sedlh ini diceritakan oleh Pengurusan Van Jen4zah Abam B0tak di Sandakan Sabah mengenai permerg1an rakan baiknya Omay Jumaine disaat kehiidupannya dipvncak bah4gia selepas mendiirikan rumah t4ngga.

Mengikut keluarganya Arwh Omay tldak punyai sebarang penyaklt, dia perg1 secara tiba tiba selepas menunaikan s0lat, betullah orang cakap insan yang baik cepat sahaja Allah ambiil dan perg1nya amatt mudah, seb4k membaca tuliisan yang dik0ngsi Abam B0tak ketika diaman4hkan menguruskan jnazah rakan baiknya itu.

Omay – Terlebih dahulu saya ingin ucapkan tkziah kepada isteri arwh Jumaine Bin Gappar lebih mesra dengan panggilan Omay Jumaine dan juga seluruh ahli keluarganya.

Bers@barlah dengan setiap apa yang berlaku, Semoga kita semua dapat bertemu di syurganya kelak, Aminn,Saya mula berkenalan dengan arwh sejak beberapa tahun yang lalu. Orangnya memang sangat bers0pan s4ntun.

Tvtur katanya juga sangat merend4h diri dan menghorm4ti orang lain,Semoga kau ten4ng di sana sah4batku, Meskiipun perkenalan kita sangatlah siingkat,Tapi aku bers4ksi sediikit sebanyak kau juga ada tuurut sama memb4ntu teamm Abam B0tak.

Semasa mula-mula mendapat perkh4baran tent4ng kemat1anmu, Saya seolah-olah tldak percaya, sebabnya arwalh masih muda lagi dan kami seusiia, Lebih mendvkacitakan, arwh baru saja berkahwin dan isterinya kini sedang mengandvngkan anak pertama mereka.

Ketika itu saya sed4ng berj4lan dengan keluarga, Saya ambiil kepvtusan untuk ke sana segera dan memberikan pengh0rmatan yang terakh1r.

Malam itu jen4zah telah dibawa ke Jabatan F0rensik untuk menjalani “sw4btest” terlebih dahulu,Keesokannya barulah kepvtusan “sw4btest” dapat diketahui. Alhamdulillah neg4tlf.

Semasa di Jabatan F0rensik, saya melihat isterinya tldak hent1 hent1 menang1s, hinggalah jnazah dibawa ke masjiid dan dikebvmikan di T4nah Perkburan Islam Kg Sebait.

Isteri dan keluarganya meminta kami uruskan jen4zahnya, sah4bat handai dan kenalan juga ramai yang hadiir sama. Alhamdulillah pengurusannya dipermud4hkan.

Semasa di dalam kereta jen4zah, Saya mem4ndang isterinya ditemp4t duduk bel4kang ada berkata-kata dengan arwh sambiil memeIvk eratt jsad arwh.

Masa tu air mata siapalah yang tldak men1tis, saya tldak tahulah, saya turut mengalirkan a1r mata juga.

Semoga kau tenang dan sel4mat di sana sahabatku. Doakan kebaikan untuk arwh ya teman-teman,Halalkan segala makan minumnya, maafkan segala kes4Iahan dan kesiiIapannya.

Dan semoga anak yang b4kal dilahiirkan oleh isterinya juga sel4mat dan menjadi anak yang berb4kti kepada ibunya dan keluarganya.

Buat isterinya, tet4plah bersabar dan kuatlah demi arwh suamimu dan anakmu,Sungguh ini bukanlah pengakh1ran, Selamat menempvh kehidupan dengan cemerlang.

Ya Allah b4ntulah isterinya dan juga anaknya, Kuatkanlah dan sok0nglah mereka,Ten4ng di sana wahai Sahabatku.Al fatihah.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: AB

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*