“Sudah Setahun Tiada Kerja, Saya Kini BergeIar Asn@f”- Ali XPDC

Kuala Lumpur: Penyanyi, Ali XPDC mengakui dia kini adalah golongan asnaf selepas lebih setahun tidak bekerja dan tiada sebarang pendapatan.

Ali, 53, atau nama sebenarnya Mohd Ali Ismail berkata, dia kini menerima bntuan sebanyak RM600 dari Lembaga Zakat Selangor (LZS).

“Syukurlah LZS banyak membantu saya dan keluarga untuk meneruskan hidup kami. Terima kasih banyak-banyak,” katanya yang dirawat di Pusat Perub4tan Universiti Malaya (PPUM), di sini, kerana mengalami masalah smput dan Iemah jntung sejak 2 September lalu.

Ali berkata, dia juga bersyukur kerana k0s rawatan di PPUM itu turut ditanggung pihak LZS.

“Kalau nak harapkan saya memang tak ada duit nak membayarnya,” katanya yang mempunyai lima anak yang masih belajar.

Ali mengakui sejak penularan C0v1d-19 dan sukar untuk bekerja, dia membuang rasa malu untuk meminta bntuan termasuk menerusi laman sosiaI kerana memang amat terdesak.

“Saya ucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada pihak LZS, individu dan peminat yang banyak menghulurkan bantuan kepada saya,” katanya kepada Harian Metro.

Dalam pada itu, Ali juga gagal menjalani pemeriksaan Magnetic Resonance Imaging (MRI) di PPUM semalam kerana mengalami kesukaran bernfas.

“Proses itu separuh jalan saja. MRl semalam saya tak lepas. Sekejap sangat. Saya tak tahan bernfas kat dalam itu.

“Jadi saya kenalah buat temujanji semula dengan d0ktor selepas ini pada masa lain. Apapun, alhamdulillah saya dah boleh balik petang ini dan berehat di rumah,” katanya.

Ali mula mengalami masalah smput sejak hujung Ogos lalu. Dia kemudian membuat pemeriksaan di PPUM sebelum ditahan di wad untuk rwatan lanjut pada 2 September lalu.

Malam tadi, satu majlis bacaan Yassin dianjurkan golongan rockers era 1990-an yang dipimpin Ustaz Zulkefli Hamat bagi mendoakan kesmbuhan Ali.

“Terima kasih kepada semua sahabat-sahabat saya dengan bacaan Yassin semalam. Pagi ini saya rasa lapang sangat kerana berkat doa semua,” katanya.

Pada 26 Mac tahun lalu, Ali pernah meIecur 30 peratus di tangan dan muka selepas disambar ap1 ketika membkar sampah di rumahnya.

Penderit4annya mendapat perhatian ramai pihak termasuk Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sementa, Dr Daroyah Alwi yang hadir menyerahkan bntuan bagi meringankan bebannya.

Daroyah turut membantu Ali mendapatkan bntuan dari LZS bagi menampung perbelanjaan mendapatkan rwatan selain kehilangan pendapatan akibat Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) lalu.

VlDEO:

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: HM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*