Bkas Ketua Pnolong Pngarah Bkit Aman,Datuk Baharom 0thman MninggaI Dunia Slps 5 Hari Ditldurkn.

SEREMBAN: B.ekas Ketua Penolong Pengarah (PeIucutan Harta), Jabatan Si.asatan Jnayah Nark0tik (JSJN) Bukit Aman, Datuk Baharom Othman, 62, mninggaI dunia di Hspital Tuanku Ja’afar (HTJ) dekat sini kira-kira jam 2.43 petang semalam.

Ia selepas beliau menerima rwatan di hspital berkenaan sejak 1 September aklbat dijngkiti C0VlD-19.

Anak sulung Allahyrham, Mohd. Hazdmeer Rezza Baharom, 33, berkata, arwh mengalami gejaIa wbak itu pada 28 Ogos dan menjalani kuarntin di rumahnya di Senawang dekat sini.

Bagaimanapun, bapanya kemudian dimasukkan ke HTJ sejak 1 September lalu dan diberikan bntuan aIat pernfasan.

“Keadaan kesiha.tnnya semakin mer0sot selepas tiga hari dan telah dimasukkan ke Unit Rwatan Rapi (lCU) pada 3 September lalu.

“Arwh ditldurkan pada petang hari sama dan kemudian pihak hspital memaklumkan bahawa bapa mninggal dunia petang semalam,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Mohd. Hazdmeer Rezza dalam pada itu memaklumkan, Allahyrham bapanya mempunyai penyaklt diabe.tes dan drah tinggi sejak beberapa tahun lalu sebelum bersa.ra wajib daripada perkhidmatan.

“Jnazah telah dikebvmikan di Tanah Perkburan Islam Kampung Terachi, Kuala Pilah, kira-kira jam 10 malam tadi,” katanya sambil memberitahu arwh mninggalkan baIu, Datin Siti Nurbaya Abdullah, 59, dan empat orang anak dan dua orang cucu.

Menurutnya, ibu dan adiknya Nisha Nurshazwani, 30, turut dijngkiti wbak berkenaan bagaimanapun telah puIih.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Dbongkar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*