Shuib Pergi Ambil Vaksin Semalam Netizen Perasan Sesuatu Di Muka Beliau Buat Ramai Seb@k

Pelawak dan usahawan Shuib, 37, memilih untuk mendapatkan susu ibu dalam kalangan keluarga sendiri untuk anak pramatangnya, Ayash Affan.

Menurut Shuib atau nama sebenarnya Shahmira Muhamad berkata dia memutuskan untuk menjadikan sepupunya sebagai ibu susuan kepada Ayash Affan. Katanya, keputusan ini dibuat setelah berbincang sesama ahli keluarga.

Selepas kita berbincang dengan keluarga, alhamdulillah ada di kalangan keluarga saya iaitu sepupu saya yang baru sahaja melahirkan anak dalam enam bulan.

Tambah bapa kepada empat cahaya mata itu, dia meluahkan rasa bimbang terhadap masa depan Ayash Affan sekiranya mendapatkan susu badan daripada pihak luar.

Takut juga masa depan nanti kita tak tahu apa nak jadi. T4kut terk4hwin pula..jadi masalah nanti. Jadi, saya ambil dalam kalangan keluarga.

Dalam pada itu, suami kepada Allahy4rhamah Siti Sarah Raissuddin turut mengucapkan terima kasih kepada rakan artis dan rakyat Malaysia yang berniat untuk menolongnya mendapatkan bekalan susu ibu.

Bukan sahaja Tilla (Syatilla), ramai lagi rakan artis yang saya pun tak sebut nama dia. Ramai juga orang yang saya tak kenal tapi sudi nak bantu saya. Yelah..susu ibu adalah susu yang terbaik untuk bayi.

Saya harap Allah balas ganjaran kepada semua orang yang ada sejak hari pertama bersama-sama dengan

saya. Terima kasih juga yang doakan kekuatan untuk diri saya.

Kalau la ada perasaan seperti saya yang merindukan arwh, jangan terlalu berduk4. Takut dia (Allahy4rhamah Siti Sarah) sedih. Bila kita teringat, sedekahkan al-Fatihah.

Dalam pada tu netizen sempat rakam video kesedihan syuib datang ke pusat vaksin. kelihatan juga shuib bersama Pa nya

HAMPIR seminggu pemergian Siti Sarah Raissuddin, suaminya Shuib Sepahtu meminta orang ramai tidak lagi memuat naik foto dan video kenangan bersama Allahyarham yang tidak menutup aurat dengan sempurna.

Shuib atau nama sebenarnya Shahmira Muhamad, 37, juga meminta sesiapa yang sudah melakukan demikian agar memadamkannya daripada media sosial.

“Saya ada permintaan mohon tidak mengeluarkan lagi gambar dan video Allahyarham yang tidak menutup aurat dengan sempurna.

“Saya juga memohon kepada yang sudah memuat naik di media sosial agar mengeluarkan kembali foto dan video tersebut,” ujarnya pada malam Ahad.

Ahli kumpulan Sepahtu itu berkata demikian menerusi laman sosial Instagram miliknya pada malam Ahad.

Selain itu, Shuib juga meminta orang ramai berhenti menceritakan kebaikan Allahyarham secara berlebih-lebihan.

“Cukup kita bersederhana dalam setiap perkara dan perbuatan kita. InsyaAllah semoga kita diberkati dan dirahmati Allah” ujarnya.

Saya ada permintaan mohon tidak mengeluarkan lagi gambar dan video Allahyarham yang tidak menutup aurat dengan sempurna.

Siti Sarah, 37, menghembu.skan n4fas terakhir pada pukul 5.13 pagi Isnin di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM), Kuala Lumpur akibat Covid-19.

Allahyarham menjalani pembedahan bagi mengeluarkan bayi lelaki ketika kandungannya berusia lapan bulan pada 7 Ogos lalu.

Penyanyi lagu Kesetiaan itu selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Sungai Pusu, Gombak, Selangor pada kira-kira pukul 1.20 petang Isnin.

Allahyarham meninggalkan empat cahaya mata iaitu Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, Ariq Matin, 6, dan Ayash Affan yang kini masih berada dalam pemantauan di PPUKM

Jaga-jaga Shuib, ramai yang perhati

Patah tumbuh hilang berganti. Peribahasa yang mudah diungkap tetapi selalunya payah untuk menjadi kenyataan untuk mencari yang serupa.

Kematian Tan Sri P. Ramlee contohnya meninggalkan kesan yang amat mendalam dalam industri hiburan tanah air kerana sehingga kini tiada yang dapat menggantikannya. Allahyarham ialah seorang legenda sebenar.

“Aku mati dalam iman,” kata arwah dalam satu adegan Ali Baba Bujang Lapok.

Sama seperti Allahyarham Datuk Mokhtar Dahari yang digeruni kawan dan lawan ekoran kehebatan dalam bola sepak ketika hayatnya. Tiada pengganti sehingga kini.

Kematian ketika musim Covid-19 ketika ini sangat sukar. Baik mati di rumah atau di hospital. Banyak prosedur yang perlu diikuti dan yang lebih sedih, majlis tahlil dan bacaan Yasin hanya dapat dilakukan secara online. Google Meet atau Zoom, ini yang paling popular.

Minggu ini sahaja, saya kehilangan lebih kurang empat orang kenalan yang masih muda berusia di bawah 48 tahun. Semuanya angkara Covid-19.

Sticker atau pelekat ucapan takziah untuk kematian di dalam aplikasi media sosial seperti WhatsApp dan Telegram seakan wajib disimpan ketika ini kerana akan digunakan pada bila-bila masa tanpa kita duga.

Urusan si mati di dunia habis tatkala dia selamat dikebumikan tetapi bagaimana dengan nasib perjalanan hidup ahli keluarga seperti suami, isteri dan anak-anak yang ditinggalkan?

Untuk yang reda dan tabah seperti pelawak Shuib, kematian bidadari syurganya, Siti Sarah Raissuddin pada Isnin lalu diterima dengan terbuka. Namun, dalam hati siapa yang tahu.

Sudah tentu dengan ketenangan air muka Shuib memberikan gambaran kepada kita yang dia memang berserah dengan ketentuan itu, apatah lagi segala kebaikan Allahyarham isterinya menjadi sebutan sebaik dia meninggal dunia.

Situasi ini mengingatkan saya kepada kata-kata seorang pemandu syarikat tempat saya bekerja sebelum ini.

“Bang, ada kes jenayah ni. Orang mati dibunuh. Boleh pandu laju sikit?” Jawapan dia bukan baiklah, atau enggan kerana takut kena saman atau kemalangan tetapi: “Apa yang hendak dikejarkan, yang mati biarlah dia mati, kita yang ada ni kena teruskan hidup.”

Walaupun ketika itu kedengaran seperti lucu, tetapi jika difikirkan ada benar dengan kata-kata itu walaupun dia hanya seorang pemandu kerana Islam mengajar kita melihat kepada apa yang diucapkan bukan siapa yang mengucapkan.

Buat Shuib, pasti ketika ini ada pihak yang sedang memerhatikan anda kerana harta dan bukannya cara diperoleh ketika saudara melalui saat sukar bersama arwah Siti Sarah.

Berpeganglah kepada janji yang telah saudara ikrarkan baru-baru ini. Bukan ingin menyibuk, tetapi ia lebih kepada kata-kata nasihat rakan media kepada artis yang dikenali dengan sifat senang didekati dan sentiasa berbuat kebaikan.

Dengan kes kematian melebihi 11,000 ketika ini, apa lagi yang kita harapkan dengan suasana kehidupan ketika ini?

Yang ada hanya berita kem4tian, bunu.h diri, g.ila kuasa, salah-menyalah dan kesukaran.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: updatenews

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*