Bangga Buka ‘Gelang Pink’ Pergi Rumah Kawan, Gadis Terima P4dah Dik0mpaun RM5k

Sejak semalam, viral satu video pendek di media sosial memaparkan seorang gadis yg didkwa men4nggalkan gelang warna merah jambu di sebuah rumah.

Video tersebut bagaimanapun, ,meraih pelbagai respon drpada warganet yg mengec4m tindkkannya yg disifatkan sbg tidak wajar.

Menerusi video berdurasi 35 saat itu, gadis berkenaan menjelaskan dia sama sekali tidak menjalani kuar4ntin dan sempat menunjukkan gelang berwarna merah jambu yang disimpan di dalam beg tangannya.

Perakam video itu pada mulanya sempat memberikan nasihat kepada kawannya untuk patuh akan arahan kuar4ntin di rumah.

Aku mana ada kuar4ntin hang ni. Aku mana ada kuar4ntin. Bila masa, ni gelang emas mak aku beli. Bukan orang tau pun.

Tindakan gadis itu mengundang p4dah apabila dia telah dikenakan k0mpaun sebanyak RM5,000. Ujar Ketua P0lis Daerah Taiping, As1sten Komis1oner Osman Mamat, tindakan tersebut telah diambil susulan video itu viral di media sosial dan mendapati kejadian itu berlaku di Kamunting.

Selepas mengenal pasti video itu, p0lis berjaya mengesan lokasi remaja terb4bit yang didapati menanggalkan gelang kuar4ntin tanpa kebenaran Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Remaja terbabit menjalani ujian calitan pada Sabtu lalu dan keputusannya masih belum diperolehi. Difahamkan ketika kejadian itu, dia dikatakan hanya singgah di rumah rakannya di kawasan berkenaan.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Oh Bulan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*