Bangga Dengan Pencapaian Diri, Air Mata Dhabitah Buat Ntizen Sama Sama Men4ngis

Sebentar tadi, atlet negara, Nur Dhabitah Sabri berjaya menduduki tempat keempat dalam final acara terjun 3 meter papan anjaI individu  wanita Olimpik Tokyo 2020.

Hal ini pastinya membuatkan seluruh rakyat Malaysia berasa bangga walaupun gadis manis itu tidak mendapat pingat untuk sukan Olimpik keduanya.

Menerusi temubual sejurus selesai acara, air mata atlet muda itu tumpah dan membuatkan ramai warganet turut sama seb4k apabila dia meluahkan rasa gembira kerana bangga dengan pencapaian diri yang mampu bersaing dengan atlet luar.

Menerusi perkongsian cuplikan vdeo dari pengguna Twitter, dapat dilihat Dhabitah menangls sambil tersenyum apabila ditemu bual oleh wartawan Malaysia.

Dalam temubual itu, atlet berasal dari Kuala Lumpur berkenaan memberitahu yang dia hiIang keyakinan diri sebelum berangkat ke Olimpik.

Namun, setelah dapat melaksanakan trjunan dengan begitu baik dalam acara yang disertai, dia berasa sangat bangga dengan pencapaian diri berikutan perit getirnya selama menjalani persiapan ke Olimpik begitu terbalas.

“I nangls bukan sebab sedlh tak menang, tapi sebab sangat bangga dengan diri saya…sebab semua ni sangat sukar. Saya hiIang keyakinan sebelum Olimpik…semuanya. Sampai sebelum datang Olimpik pun saya macam tak pasti tentang diri sendiri.”
“Jadi, bila saya dapat perform..saya sangat bangga dengan apa yang telah saya lakukan..” kata Dhabitah.

Justeru itu, namanya telah trending di Twitter dan rata-rata warganet memintanya jangan menangls kerana dia telah melakukan yang terbaik.

Mereka juga sangat bangga dengan pencapaian atlet berusia 22 tahun ini kerana berada di kedudukan ke-4 dengan bersaing bersama atlet-atlet hebat dunia.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: OMM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*