Pendiam Tapi Mulut Berb!sa, Netizen Tak Perc@ya Mira Filzah Mampu ‘Mak!’ Bila M@rah

“She is silent but can k!ll anyone with words…that’s the perfect word to describe Mira Filzah”

Siapa tidak kenal dengan pelakon popular Mira Filzah sebagai wanita melayu terakhir yang penuh dengan kelembutan ketika berbicara, manis tertib gaya pemakaiannya serta lemah-lembut keperibadiannya.

Hampir dikatakan semua lelaki diluar sana pernah mengimpikan wanita seperti Mira Filzah untuk dijadikan sebagai calon isteri pada suatu ketika dahulu.

Malah, Mira pernah dikatakan menjadi penanda aras bagi kebanyakan lelaki yang mahu mencari calon isteri, meskipun dirinya sudah  dimiliki sepenuhnya oleh suaminya, Wan Emir Astar.

Menerusi sumber sebuah laman portal, Mira pernah men!dakkan perwatakkannya yang mereka lihat itu hanyalah daripada lvaran sahaja malah ramai yang masih tidak mengenalinya secara peribadi.

Mira itu umpama air tenang jangan disangka tak ada buaya, walaupun dirinya bersifat pendiam tetapi berani dan teg@s dalam memberikan pendapat.

Memuat naik c!apan di Twitter miliknya, Mira mengec@m tindakan seorang wanita yang tidak bertanggungjawab dalam mengeluarkan kenyataan di media sosial tanpa usul per!ksa sehingga mengakibatkan pelbagai kekelirvan yang timbul.

Menerusi laman Twitter, Mira atau nama penuhnya Nur Amirah Filzah Badioezaman meluahkan rasa bengang dengan berkongsi semula ciapan mengenai seorang wanita berhubung kes berita palsu yang dikeluarkan oleh individu terbabit.

“Boleh tak yang nak post apa-apa dekat Instagram ke Twitter ke buat content ke, kenyataan ke, bergurau ke, pakai otak sikit?”

Disebabkan ciapan yang dikongsikan itu seperti berbaur nada marah dan sinis, rata-rata warganet meluahkan rasa terkejut dan masih tidak percaya bahawa kenyataan berupa sedemikian adalah daripada pelakon ‘cukup pakej’ Mira Filza.

Walau bagaimanapun, susulan video yang tular itu telah mendakwa pelbagai spekulasi yang salah mengenai Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dengan mengatakan pihak (KKM) telah menyembunyikan punca sebenar kematian arwah atlet memanah negara  yang berpunca daripada saluran darah tersumbat akibat pengambilan vaksin.

Tuduhan yang dilemparkan itu mampu memberi pandangan serong terhadap kesan pemgambilan vaksin kepada masyarakat serta dikategorikan sebagai berita palsu.

Mengetahui bahawa Mira Filzah merupakan salah seorang selebriti yang kerap memberi infomasi mengenai penularan wabak Covid-19 dalam negara, pastinya beliau amat kesal akan berita palsu sebegini yang mampu mempengaruhi masyarakat terhadap kesan pengambilan vaksin.

“Saya lihat Mira Filza selalu share pasal covid dekat ig story dia bagi sap yang follow, jadi tak heran lah kalau dia marah or tegas pasal ni. Good Job Mira!”

Jadi betul lah tu tindakan Mira, yang jelas bukanlah selebriti ini marah tanpa usul periksa, seharusnya kita melihat dari sudut positif mengenai nasihat yang diberikan agar tidak lagi terjadi sebarang penularan berita palsu.

Warganet dinasihatkan untuk berfikir dahulu sebelum bertindak agar tidak terjadi lagi perkara sebegini yang mampu mengundang kecaman orang ramai.

Ditulis Oleh: Puteri Haideera Zuraidi

Sumber: Twitter Mira Filzah

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Sumber

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*