“Mana Mai Retis2 Jagung Pucuk Ubi Ni…” -Sharnaaz Ahmad ‘S0und’ Iman Troye?

Nama penyanyi baru Iman Troye atau nama sebenarnya Siti Nur Iman Alyssa Sahabudin kembali menjadi sebutan selepas c!apannya di Twitter berkenaan dengan jumlah kes p0sitif pandem!k mendapat maklum balas negat!f netizen.

Hal ini kerana selebriti yang popular dengan lagu Teman itu meluahkan rasa ‘gembira’ apabila kes harian mencecah angka 7,000 kelmarin.

Disebabkan keterl@njurannya menulis c!apan tersebut di laman sosial, dia telah tervk d!hentam netizen kerana dianggap tidak sen!tif lebih-lebih lagi mereka yang telah keh!langan orang tersayang disebabkan wab@k mavt ini.

Nama Iman Troye juga trending di Twitter dan dia juga telah mem@dam c!apan tersebut serta menyahakt!fkan akaun peribadinya.

Susulan daripada itu, seorang pelakon popular, Sharnaaz Ahmad telah memuat naik kembali status yang dibuat oleh Iman Troye itu dengan memberi ‘nasihat’ kepada artis baru berkenaan.

Dia yang menyuarakan rasa beng@ng dengan tweet Iman memaklumkan di IG story bahawa tindakan kurang bijak seperti itu, habis semua artis termasuklah selebriti senior tervk d!hent@m netizen di media sosial.

Jadi, Sharnaaz berharap agar tidak bertemu dengan penyanyi berkenaan buat masa ini kerana kerana berasa ger@m melihat tindakan kurang b!jak seperti itu.

Pada 23 Mei 2021, kes harian p0sitif Covid-19 mencatatkan jumlah tertinggi iaitu dengan 6,976 kes. Hal ini pastinya membuatkan banyak pihak berasa gervn dengan gelombang peningkatan yang hampir mencecah 7,000 kes.

Jadi, Iman Troye antara individu yang meluahkan rasa bimbang di media sosialnya namun dia ters!lap langkah kerana c!apan sekaan sarkastik dibuatnya menyentuh sens!tiviti ramai pihak.

Setakat ini, penyanyi tersebut belum lagi mengeluarkan sebarang kenyataan bagi menjern!hkan keadaan.

Sumber: Twitter, Sharnaaz Ahmad

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Oh My Media

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*