“Apa Hukuman Sekalipun Tidak Akan Boleh Kembalikan Anak Tunggal Lelaki Kami…”

Hari ini Mhkamah Majistret Bukit Mertajam menjatuhkan hukvman penj4ra lima tahun dan dend4 RM18,000 terhadap model terbabit, Ng Pei Ven, 22, selepas didapati bersaIah memandu meIawan arus hingga menyebabkan kem4tian mngsa.

Susulan dari keputusan mhkamah itu juga, ibu kepada mngsa yang m4ut telah tampil meluahkan kata-katanya.

” Biarpun sedikit terkilan kerana berharap hukvman lebih berat dijatuhkan ke atas pemandu itu namun kami pasrah dengan keputusan mhkamah,” ujar Noor Suriani Ismail, 50.

Noor Suriani adalah ibu kepada juruteknik kilang, Mohamad Fandi Rosli yang m4ut dalam kmIngan di Kilometer 134 Lebuhraya Utara-Selatan dekat Permatang Pauh pada 14 Mac 2017 dirempuh kereta dipandu seorang model sambilan.

Noor Suriani yang ditemui di rumahnya di Taman Sri Pinang, Sungai Petani berkata, ahli keluarganya tidak dimaklumkan keputusan perbicaraan diputuskan mhkamah hari ini dan hanya mengetahuinya melalui media.

Masih marah dan sedih

” Kami sekeluarga mengharapkan hukvman lebih berat tetapi apabila fikir balik, apa hukvman sekalipun tidak akan boleh mengembalikan ny4wa satu-satunya anak tunggal lelaki kami.

” Jadi biarlah undang-undang yang menghukvm pesalah dan saya harap perkara ini menjadi pengajaran buat pemandu wanita itu dan peringatan kepada semua,” katanya.

Noor Suriani berkata, walaupun dia tidak pernah bersemuka dengan wanita itu, namun setiap kali membaca berita mengenai perkembangan kes kmIngan membabitkan Mohamad Fandi, hatinya terasa s4kit.

Katanya, dia mengakui masih marah dan sedih dengan kejadian yang menimpa anak sulung daripada dua beradik itu, namun sentiasa memujuk hatinya dengan mengatakan bahawa apa yang dimiliki hanyalah bersifat sementara.

” Apabila terbaca atau teringat berita pasal kejadian kmIngan itu memang berasa mar4h tetapi saya alihkan kem4rahan dengan memperbanyakkan doa buat arwh.

” Suami (Rosli Lin, 60) juga selalu berpesan supaya jangan terlalu mengingat perkara yang sudah berlalu dan minta saya meneruskan kehidupan dengan tenang tanpa arwh ,” katanya.

Tertuduh menangis

Sementara itu siang tadi, tertuduh, Ng Pei Ven, 22, dilihat menangis sambil memandang ibunya ketika Majistret Sri Pracha Nanthini Balabedha menjatuhkan hukvman terhadapnya.

Selain itu mhkamah turut membuat keputusan membatalkan lesen memandu percubaan tertuduh.

Selepas hukvman dijatuhkan, Boon Beng meminta penangguhan pelaksanaan hukvman untuk anak guamnya bagi membuat rayuan.

Mhkamah bersetuju tetapi tertuduh diminta membayar ikat jamin sebanyak RM5,000.

Dalam kejadian pada 14 Mac 2017, Mohamad Fandi Rosli, 26, m4ut selepas kereta Perodua Kelisa dipandunya bertembung dengan kereta yang dipandu gadis berkenaan secara meIawan arus.

Dikatakan tertuduh terpaksa membuat pusingan sebelum Plaza Tol Sungai Dua kerana melihat sebuah lori yang cuba meInggarnya di hadapan.

Ketika itu, mngsa dalam perjalanan pulang dari tempat kerjanya ke rumahnya di Sungai Petani, Kedah.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Asia.Kini

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*