“Buat TikTok Aku Dikec4m, Face App Ramai Tukar Jantina Dapat Sambutan” – PU Abu

Pendakwah bebas PU Abu Sufyan menyatakan kekesaIannya terhadap segelintir individu yang terlalu t4ksub dengan aplikasi mengubah jantina wajah, Faceapp.

Jelas Abu, dia terkiIan apabila ramai yang menyambut baik aplikasi tersebut biarpun ia h4ram.

“Aku teringat masa aku dikec4m buat video TikTok, katanya aku tak boleh buat sebab ‘PU’.

“Tapi bila datang #lathichallenge dan #faceapp tukar jantina berapa ramai orang yang buat dan dapat sambutan. Langsung tiada common sense pada benda h4ram,” tulis Abu di Instagram.

Jelas Abu, hukum agama tidak terikat pada status atau latar belakang seseorang.

“Hukum agama ni tak terikat pada latar belakang diri kita, kita artis ke, PU ke, pemimpin negara ke kalau sesuatu tu h4ram maka h4ram untuk kita semua.

“Jangan double standard hukum tuhan dan stop promosi benda h4ram!” tambahnya.

View this post on Instagram

Hukum tasyabbuh ( menyerupai) jantina lain walaupun melalui main² Baca betul² dan tolonglah sedor Hukum tasyabbuh adalah HARAM berdasarkan hadis Nabi Sallallahu ‘Alaihi Wasallam عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا، قَالَ: لَعَنَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الْمُتَشَبِّهِينَ مِنَ الرِّجَالِ بِالنِّسَاءِ، وَالْمُتَشَبِّهَاتِ مِنَ النِّسَاءِ بِالرِّجَالِ Daripada sayyidina Ibnu ‘Abbas Radhiyallahu ‘Anhuma, katanya, “Rasulullah Sallallahu ‘Alaihi Wasallam melaknat lelaki yang meniru-niru gaya perempuan, dan perempuan yang meniru-meniru gaya lelaki.” . Janganlah meniru² permainan dan gaya hidup orang kafir yg tiada halal dan haram dalam hidup mereka. Apa sahaja aplikasi baru yg muncul mesti ada (selllokk) nak cuba dan tiru dgn alasan saje main², tanpa risau hukum hakam yg terdapat di dalamnya Belajarlah, bertanyalah, kita bukan takde ulama dlm Malaysia ini, jangan jadi jahil selamanya, kelak akan rugi di Dunia lagi malang rugi di Akhirat Syed Bakri Al-Yahya #AdeAmbeTakut #BiarTahuJanganDokTahu

A post shared by Syed Bakri Al-Yahya (@syedbakri_alyahyaofficial) on


Dalam entri yang sama, Abu turut memuat naik sepotong video mengulas lebih lanjut mengenai aplikasi tersebut.

“Pelik dunia ni, kita marah apabila ada satu orang mempromosikan kep0ndanan mereka hakikatnya hari ini kita yang buat. Bezanya dia operate kita apps (aplikasi).

“Benda d0sa ni seronok kita buat sebab nak meraih perhatian daripada manusia sedangkan perhatian kita perlu cari daripada Allah.

“Takkan asbab kita tukar jadi lelaki atau perempuan menjadi punca kita masuk ner4ka,” kata Abu lagi.

Sebelum ini, tindakan Abu memuat naik sepotong video TikTok bersama keluarganya untuk meny1ndir pihak tertentu mendapat kec4man hebat netizen.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Gempak

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*