“Bestnya Tak Payah Pakai Face Mask” -Ramai ‘Cemburu’ Dayah Bakar Hidup Bebas Tanpa Face Mask

Setiap hari ada sahaja foto baharu yang dikongsikan oleh pengacara Dayah Bakar yang kini sudah berhijrah ke bumi Australia bagi mengikut suaminya, Muhammad Hanif Hamidi yang kini bertugas di sana.

Lebih menarik lagi kehidupan Dayah sekeluarga nampak begitu gembira lebih-lebih lagi apabila di sana mereka tidak perlu memakai pelitup muka dan menjaga jarak fizikal seperti kita semua di Malaysia.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by DAYAH BAKAR (@dayahbakar)

Apabila Dayah memuat naik foto atau videonya ketika di sana, pelbagai reaksi yang ditinggalkan di ruangan komen posting berkenaan yang pastinya ramai berasa cemburu dengan perkara tersebut.

Disebabkan itu, Dayah mengambil keputusan untuk mewujudkan satu akaun YouTube miliknya sendiri bagi kongsikan suasana kehidupannya di sana.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by DAYAH BAKAR (@dayahbakar)

Bagi Dayah, tujuannya itu hanyalah untuk membawa para pengikutnya ‘bercuti’ bersama secara virtual memandangkan sekarang ini kita tidak dapat bergerak ke mana-mana.

Tak dinafikan kita semua mengimpikan hidup bebas di luar seperti dulu tetapi disebabkan pandemik yang melanda negara, kita terpaksa akur dengan arahan yang diberikan oleh pihak berkuasa.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by DAYAH BAKAR (@dayahbakar)

Tak sabar rasanya nak tunggu Dayah post video kehidupannya dekat Australia sana, mesti seronok dapat jalan-jalan tanpa pakai face mask!

Semoga satu hari nanti kita semua akan dapat merasai semula kebebasan itu.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Hot Fm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*