‘SeIamat TinggaI Sayangku..’ lsteri Tak Sngka Keri$auan Jadi Nyata

KIuang: “Apa yang saya ri.saukan selama ini jadi kenyataan,” kata Syahira Sabar, 27, isteri kepada penolong pegawai peruba.tan, Aidil Hamidun, 27, yang m.aut selepas ambuIans Kementerian Kesiha.tan (KKM) dinaiki bertmbung dengan treIer di Jalan Ayer Hltam Batu 49, Slmpang Re.nggam di sini, 8 malam tadi.

Syahira yang juga ahli farmasi berkata, selepas kejadian kemaIangan meng0rbankan seorang pemandu van KKM di Johor Bahru 18 Ogos lalu, dia sering ri saukan keseIamatan suaminya ketika bertugas.

Katanya, dia dan suami sering bercerita perihal hidup dan matl terutamanya ketika menjalankan tugas di waktu pndemik C0VlD-19 ini.

“Tak sngka akhirnya iga.uan saya yang sering terbayang-bayangkan hal kemat1an ketika bertugas akhirnya terjadi kepada suami sendiri.

“Kali terakhlr kami berbual melalui telefon adalah tengah hari semalam dan berklsar mengenai anak kami Muhammad Adib Syahir, 11 bulan dan kali terakhlr saya berjumpanya Ahad lalu,” katanya ketika ditemui di Tanah Perkburan Islam Kampung Baru di sini hari ini.

Syahira berkata, menylfatkan suaminya seorang lelaki yang baik kerana selalu mengin.gatkannya mengenai keperluan bersolat jemaah dan amalan bersdekah.

“Saya dan suami duduk beras!ngan kerana arwh bertugas di s!mpang Renggam dan saya di sini.

“Apabila ada masa bersama suami sering mengajak solat berjemaah. Malah dia juga gemar membantu orang lain terutamanya jika ada yang mengalami kecede.raan walaupun di luar waktu bertugas,” katanya.

Dalam pada itu, Ketua PoIis Daerah Kluang, Asisten Komisioner Low Hang Seng berkata, Aidil m.aut serta merta di lokasi kejadian manakala pemandu ambuIans, Othman Ghafan, 50, dan pesaklt dikenali sebagai Nursyahira Halan, 24, dan Nur Syahda Halan, 18 serta waris mereka Sukiman Hasan, 59, ced.era.

“KemaIangan dipercayai berlaku apabila ambuIans yang dipandu dari arah Machap menghaIa ke Slmpang Renggam dipercayai meIanggar bahagian beIakang tyar kiri treIer berkenaan yang sedang membeIok ke kanan menghaIa masuk ke sebuah bengkel.

“PerIanggaran itu menyebabkan ambuIans berkenaan hiIang kawaIan dan terbaIik di ba.hu jalan,” katanya.

Beliau berkata, mngsa yang ced.era dibawa ke Hspital Enche Besar Hajjah Khalsom(HEBHK) dan pemandu treIer tldak mengaIami sebarang keced.eraan.

“K.es disi.asat mengikut Sksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: dbongkar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*