[Terkini]’Trgedi KeIuar Memanclng..’ Ustaz Amirrudin Ditemukan Lemas Brsama Sahabat Baiknya

Kota Tinggi : Myat dua pemancing yang diIaporkan hiIang seIepas menaiki b0t dari Jeti Mados, Kampung Air Putih di sini pada malam Isnin lalu akhlrnya ditemui awal pagi Rabu.

SaIah seorang mngsa yang mninggaI dunia adalah Ustaz Amirruddin Abdul Malik seorang insan yang amat dikenali dan sangat baik. Sbak Iuahan anaknya, permerg1an walid tersayang seIepas lebih 24jam hiIang di Iaut.

Semoga ayahanda kami Almrhum Amirrudin Bin Abdul Malik dimudahkan urusan pengebvmian dan ditempatkan bersama orang soleh di akhlrat sana.amin.

Ayahanda seorang ayah yang sangat baik dan menjadi contoh tauladan buat kami sangat terkjut dengan uj1an ini.

M0hon d0a dari semua yang mengenali arwh, Kami mem0hon ma.af atas saIah siIap arwh, Jika ada hu.tang dan saIah arwh yang perlu diselesaikan, boleh sampaikan kepada waris, Moga Allah menerima amal kita di dunia -Amiratul Hidayah Amirrudin.

K0mander 0perasi dari BaIai Bomba dan PenyeIamat (BBP) Kota Tinggi, Pengu.asa Bomba Al Hasra Mohamed berkata, kedua-dua myat lelaki itu ditemui nelayan tempatan secara beras1ngan.

Myat mngsa pertama, Ramdan Sulaiman, 50 ditemui lebih k.urang lima kilometer dari lokasi bot mngsa pada jam 7.10 pagi manakala myat kedua, Amiruddin Abdul Malik, 53, ditemui jam 8.04 pagi pada jarak 200 meter dari lokasi bot mngsa,katanya dalam satu kenyataan di sini pada Rabu.

Sebelum ini, media meIaporkan kedua-dua mngsa terbabit dipercayai hiIang ketika meman.cing sejak malam Isnin selepas bot dinaiki mereka ditemui penduduk setempat 400 meter dari jeti dalam keadaan kosong.

Al Hasra berkata, 0perasi menca.ri mngsa dilakukan angg.ota Jabatan Bomba dan PenyeIamat Malaysia (JBPM) menggunakan teknik ‘su.rface searching’ dan turut dibntu PoIis Marin dan tujuh anggo.ta PoIis Diraja Malaysia (PDRM).

Kejadian tersebut disedari seorang pekerja meng0rek paslr berhampiran lokasi, Kedua-dua mngsa dipercayai Iemas apabila bot dinaiki mereka didapati kosong beberapa jam seIepas itu.

Salam tkziah. Al fatihah.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Dbongkar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*