“Ya Allah Aku Belum Sedia Terima Perkara Tak Diingini Berlaku” -Bapa Ashraf Muslim Kr!tikal Akibat Cov!d-19 Tahap 5, 0rgan DaIaman R0sak

PELAKON Ashraf Muslim berkongsi berita dvka memaklumkan bapanya, Muslim Bulat dimasukkan ke unit raw4tan sep4ra kr1tikal (IDCU), Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) ak1bat jangk1tan c0v1d-19.

Menurut Ashraf, 40, keadaan kesihatan bapanya dilaporkan kr1tikal kerana terdapat ker0sakan pada org4n dalaman sehingga memerlukan bantuan pern4fasan.

“Assalamualaikum semua. Dah lama saya simpan, beberapa hari lepas ayah saya Haji Muslim Bulat telah dijangk1ti c0v1d-19, kategori c0v1d 5B dan sekarang sedang di intvbasi di w4d IDCU PPUM.

“Dia sedang melalui proses yang sukar sekarang ini. Jantvngnya semakin lem4h. Sebahagian org4n dalaman telah ros4k.

“Ya Allah! Hari ni bangun tidur rasa sangat-sangatlah s4yu… puas pujuk hati ni tapi g4gal juga pagi ni. Memang pagi ni saya paksa diri saya untuk sampaikan berita ini,” katanya.

Ashraf c0vid instagram

Ashraf kongsi kesihatan bapa di Instagram.

Pelakon drama Biar Aku Jadi Penunggu ini berkongsi berita duka tersebut menerusi laman Instagram pada pagi Isnin.

Dalam pada itu, Ashraf memohon orang ramai mendoakan agar bapanya diberi kekuatan dan segera sembvh dari w4bak tersebut.

Dalam hidup terlalu banyak peng0rbanan yang telah aku lakukan tapi Ya Allah aku belum sedia lagi untuk terima perkara yang tak diingini!

ASHRAF MUSLIM

PELAKON

Malah, dia mengakui belum bersedia untuk menerima sebarang berita burvk membabitkan bapanya itu.

“Saya mohon sangat-sangat kepada ahli keluarga dan rakan-rakan mendoakan beliau kuat dan diberi kesembvhan dengan cepat. Ya Allah bantulah ayahku.

ashraf 2

Bapa Ashraf sebelum ini pernah dimasukkan ke hospital kerana mas4lah kes1hatan.

“Dalam hidup terlalu banyak peng0rbanan yang telah aku lakukan tapi Ya Allah aku belum sedia lagi untuk terima perkara yang tak diingini berlaku terhadap ayahandaku.

“Apa yang diharapkan sekarang ialah keajaiban yang berlaku terhadap ayah kembali sihat seperti biasa. Allahuakbar… Ya Allah bantulah kami semua!” ujarnya.

Untuk rekod, pelakon filem Ada Apa Dengan Dosa ini pernah disahkan positif c0v1d-19 pada April tahun lalu selepas pulang daripada menjalani penggambaran drama bersiri di Scotland.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: mStar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*