Caprice Slumber Panggil Sharnaaz Ahmad S0t0ng, Sekali Sharnaaz Hantar Lokasi

Selepas lebih dua bulan berada di Mesir atas nama misi kemanusiaan, penyanyi rap sensasi, Caprice akhirnya selamat tiba di tanah air.

Menerusi satu hantaran status dalam Instagram, Caprice atau nama lengkapnya, Ariz Ramli, memaklumkan perkara tersebut.

“Back in Kuala Lumpur! Terima kasih kepada pihak polis kerana memastikan semuanya selamat dari pintu pagar kapal terbang ke hotel kuarantin.

“Pertama kali naik van polis. Terima kasih juga kepada pihak-pihak yang bantu saya tadi. Alhamdulillah, rasa seronok dapat kembali ke tanah air,” tulisnya sebagai kapsyen dalam hantaran berbentuk video yang dimuat naik dalam Instagram sebentar tadi.

Dalam ruangan komen, Caprice, 33, sempat membalas usikan daripada seorang netizen yang mengatakan pelawak Zizan Razak tidak sabar untuk diberikan cenderamata patung Firaun.

Jawab pelantun lagu Lenglui itu bersahaja: “Nak Firaun besar atau kecil?”

Dalam video yang dimuat naik, kelihatan Caprice diambil sedikit informasi dan disanitasi oleh pegawai yang bertugas. Bagaimanapun, tidak dapat dipastikan lokasi hotel kuarantin yang didiami penyanyi rap yang juga aktivis kemanusiaan itu.

Terdahulu, Caprice tiba di Mesir pada 24 Jun bagi menyertai misi bantuan ke Gaza sebelum meneruskan penggembaraan solo ke Jordan kerana isu yang tidak dijelaskan secara terperinci.

Biarpun tidak dapat memasuki Palestin, dia tetap enggan pulang ke Malaysia malah meneruskan pelbagai aktiviti meluaskan jaringan kerjasama dengan pertubuhan bukan kerajaaan di Mesir dan Jordan sepanjang bergerak solo.

Selain soal birokrasi dan kegagalan memasuki Palestin, nama Caprice turut menggelegak apabila diminta memberi keterangan kepada polis berhubung isu fitnah dan kes gangguan seksual melibatkan penceramah terkenal, Ebit Lew.

Sebelum berangkat pulang ke tanah air, Caprice juga sempat dikecam bukan menjayakan misi jihad ketika meneruskan kembara solo di Jordan sebaliknya demi rakaman dan pembikinan video muzik yang dikongsikan menerusi Instagramnya.

Caprice bagaimanapun tidak menjelaskan sebarang perincian mengenai video muzik yang tertulis perkataan ‘Tiger AlQuds’ dan ‘10.10.21’ tersebut.

Caprice G4duh Dengan Sharnaaz?

Sebelum ini  nama Caprice menjadi bualan hangat netizen selepas dia mendedahkan situasi yang berlaku di Gaza.

Malah, dia turut memaklumkan UEL menyekatnya di Instagram serta memberi bayangan bahawa pendakwah itu antara punca dia masih tidak dibenarkan memasuki Gaza sehingga kini.

Dalam perkembangan terkini, Caprice telah memuat naik satu video di IG memaparkan perbualan Sahrnaaz dan Syukri Yahya yang seolah menyindir beliau

Tidak berpuas hati Caprice memanggil Sahrnazz sebagai s0tong dan berkongsi lakonan Sharaaz ketika dalam drama Encik Sot0ng

“Dari jauh je berani sotong see u when i see u @sharnaazahmad”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Caprice (@capriceofficial)

Tidak berdiam diri, Sharnazz kemudian berkongsi perbualan wassap di mana dia telah mengajak Caprice untuk datang makan tengah hari

“Sudah hantar location, mari lah syg jemput makan tgh hari, lauk s0tong ada ni. Petik nama orang tapi bl0ckk orang. Lu memang penakut la. Konon bawak panji islam, jarum ppun nangis pegang tangan orang..belum kena gegar lagi” tulis Sharnaaz di IG story beliau

 

Sharnaaz pernah tegur Caprice, jangan jadi macam budak-budak

Pelakon Sharnaaz Ahmad menegur sikap penyanyi dan aktivis, Caprice supaya tidak bertindak seperti kebudak-budakan apabila didakwa mempunyai konflik dengan Ustaz Ebit Lew (UEL).

Sharnaaz berkata, dia berharap Caprice tidak terlalu menghebohkan masalah yang dihadapinya kepada umum sebaliknya, cari solusi terbaik untuk meredakan keadaan.

“Masyarakat sangat mengagumi anda, malah di Gaza pun sudah ada yang mengenali kamu. Malah, banyak negara Islam tahu yang kamu berjuang untuk rakyat di Palestin.

“Lebih baik selesaikan masalah ini mengikut protokol. Jangan jadi perangai budak-budak dan bergaduh sesama orang Islam. Anda patut tahu yang kamu mewakili Malaysia dan negara Islam.

“Saya sangat menyayangi anda sebagai rakan dan saya harap kamu berfikir panjang. Apa yang anda nak dedah teruskan dan tak perlu tunggu 21 Julai ini. Tapi, apa yang boleh diselesai secara rahsia selesaikan dulu,” katanya ketika menyertai sesi Instagram Live bersama Caprice, kelmarin.

Menurut Sharnaaz, dia tidak bersetuju dengan tindakan Caprice yang memuat naik gambar dan hantaran di Instagramnya kerana akan merumitkan lagi keadaan.

“Bagi saya perkara ini boleh diselesaikan secara baik daripada anda merumitkan lagi keadaan dan cetus kekecohan. Sudahlah Malaysia penuh dengan masalah yang belum selesai.

“Saya harap kalian selesaikan secepat mungkin. Kalau nak saya bagi komen mengenai apa yang berlaku, saya tak tahu hujung pangkal. Jadi, saya tak boleh nak menghakimi sesiapa pun.

“Cuma, apapun yang anda lakukan tolong respek orang yang ada di Malaysia serta nama yang anda bawa kerana kamu ke sana turut membawa nama negara ini,” katanya.

Teguran demi teguran yang dibuat Sharnaaz disambut baik oleh Caprice ketika siaran langsung yang mendapat lebih 200,000 tontonan itu.

“Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Sharnaaz kerana sudi bersama saya dalam siaran langsung ini. Jujur, saya agak tertekan dalam tempoh dua minggu ini selepas mengetahui apa yang berlaku,” kata Caprice.

Sharnaaz turut menitipkan pesanan kepada Caprice yang kini berada di Kaherah, Mesir supaya tidak mencipta sebarang kontroversi atau melakukan perkara yang memberi impak negatif.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Satkoba

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*