Baru Je Ibu Linda Hashim MeninggaI Dunia, Beego Terima Lagi Berita Duk@

Tak terkata bila dapat tahu ibu yang saya memang sangat-sangat rindu pergi ke negeri abadi pada Jumaat hari yang mulia ini.

” Ibu pernah minta saya doakan dia ketika saya pergi umrah dulu supaya dia diberikan kesihatan yang baik, panjang umur dan kalau Allah nak ambil dia, ambillah hari Jumaat.

” Allahuakbar ibu, Allah makbul permintaan ibu. Tenanglah ibu di sana sebagai bidadari syurga. Linda sayang ibu. Semoga ayah dan semua keluarga terus kuat,”

Demikian luahan hati pelakon Linda Hashim di Instagram mengenai kem4tian ibu angkatnya, Rahimah Hashim, 50-an yang meninggI dnia awal pagi semalam.

Linda ketika dihubungi berkata, dia terkilan kerana sudah lama tidak bertemu ibu angkatnya di Banting, Selangor sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) pertama tahun lalu.

” Saya tiada emak, jadi ibu yang menggantikan tempat emak saya sejak berbelas tahun lalu. Bahkan ketika saya kali pertama bertemu keluarga Beego (suami) di Johor, ibu yang temankan.

” Semua mak cik saya tinggal jauh, jadi saya bergantung kasih dan harap dengan ibu. Apa-apa saya minta tolong dia temankan termasuk ke mana-mana. Dia akan ambil dan hantar.

” Memang kami rapat. Tapi, disebabkan PKP kami tak dapat jumpa. Bukan dia saja, ayah kandung saya di Jelebu, Negeri Sembilan pun saya tak dapat jumpa,” katanya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Linda Hashim (@lindabeego)

Linda berkata, dia diberitahu Rahimah mengalami dem.am biasa kelmarin dan lemah tubuh badan.

” Ayah (suami ibu angkat) bawa ke klinik untuk ambil ubat. Doktor kata kadar oksigen dan d4rah semakin meroso.t, namun apabila buat ujian swab RTK COVlD-I9, keputusannya negatif.

” Memandangkan ibu ada kncing mnis dan ambil insulin, doktor minta dia dirujuk dan ditahan di hspital. Di sana ibu dua kali buat ujian swab RTK dan keadaannya tetap ngatif.

” Pada sebelah malam keadaannya makin t.eruk. Oksigen dan tekanan d4rah meroso.t dan dia akhirnya menghembvskan nfas terakhir pada jam 1 pagi,” katanya.

Linda berkata, sepanjang mengenali ibu, wanita itu sangat baik, lemah lembut dan tak pernah marah.

” Cakap pun baik-baik. Saya sayang dia dan suaminya. Kalau pergi ke rumahnya dia sediakan macam-macam. Dia adalah tempat saya mengadu masalah dan menangis.

” Ketika saya mengandung anak pertama, dia hadiahkan gelang emas untuk bayi padahal dia bukan orang senang dan hanya bekerja sebagai pengawal keselamatan,” katanya.

Linda mengakui ibu dan suaminya sayangkan mereka sekeluarga, manakala dia pula menganggap anak-anak ibu seperti adik-beradiknya.

” Waktu nak buat umrah pada 2012, saya mesej dia minta doakan keselamatan perjalanan saya. Kemudian saya tanya dia nak saya doakan apa?

” Dia minta doakan kesihatan dan kesejahteraannya. Tapi, kalau Allah nak ambil dia, ambillah hari Jumaat. Tak sangka permintaan itu jadi kenyataan.

” Saya pula memang buat seperti yang dipesan. Semua yang titip doa menerusi saya, pasti saya akan buat,” katanya.

Beego Reda 15 Ahli Keluarga Dij4ngkiti C0vid-19 Biarpun 2 Dos V4ksin

Aktor, Beego memuat naik video yang memaparkan ahli keluarganya menaiki ambulan untuk kuarantin kerana dij4ngkiti C0vid-19 di laman instagram.

Seramai 15 orang ahli anggota keluarganya di Johor Bahru dij4ngkiti C0vid-19.

Biarpun sedih kerana ada dalam kalangan keluarganya itu yang sudah lengkap dua dos v4ksinasi, namun dia reda kerana viru.s ini tetap boleh mengj4ngkiti.

“Tapi apa pun wab4k ini tetap akan tunduk dengan rahmat Allah SWT. Yang pergi selamanya kerana dalam Rahmat Allah swt juga.”

Menjelaskan jika benar wabak ini adalah senjata biologi untuk mengurangi manusia, Beego, 41 mengingatkan semua bahawa jika meninggal dunia sekali pun, sebagai seorang Islam syurgalah tempatnya.

“M4ti kerana wab4k, syurga. Apa pun yang ada atas dunia bersama kita adalah pinjaman daripada sang Pencipta.”

“Bismillahillazi layadurrhu maa,smihi syai,un fil,arddi walafis sama hi wahuwassamiul alim.15 org ahli keluarga sy sendiri di johor bahru disahkan p0sitif. Yg dah complete dose pun positif. Mmg something yg tak terjangka oleh sy.. c0vid is real as it can get.. TAPI.. apapun virus ini.. tetap ia akan tunduk dgn Rahmat ALLAH SWT.. yg pergi selamanya kerana ia juga dalam Rahmat Allah swt..kalau iyapun VIR.US ini adalah biological weap0n for human thinning.. REMEMBER ALWAYS.. m4inya seorang itu sekiranya dib.unuh oleh agenda atau apapun.. sebagai seorang islam.. syurgalah tempat kamu.. m4ti kerana wab4k.. syurga juga buat kamu.. sy ingin mengambil kesempatan utk ucapkan takziah kepada semua kenalan sy yg kehil4ngan org tersayang.. pls bertabah, redha,zuhud dan istiqomah.. apapun yg ada atas dunia bersama kita.. adalah pinjaman dari sang pencipta. Salam..”

Semoga bertabah ya Beego sekeluarga.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Satkoba

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*