[VIDEO] Ibu Pos1tif Cov1d-19, Aisar Khaled Takvt KehiIangan Orang Tersayang – “Saya Menang!s Tak Tahu Apa Akan BerIaku”

SED1H bercampur b1mbang, personaliti media sosial, Aisar Khaled memaklumkan ibunya, Roslina Abdul Rashid disahkan positif c0v1d-19 pada Khamis.

Menurut Aisar, 21, ibunya kurang sihat sejak dua hari lalu sehinggalah ujian calitan (swab test) yang dilakukan di sebuah klinik swasta mendapati dijangk1ti v1rus berkenaan.

“Ibu mula dem4m dan tak sihat selepas menerima sunt1kan vaks1n dos kedua minggu lepas… tapi semasa itu hanya dem4m on off sahaja. Dua hari lepas dia dem4m semula, jadi semalam saya bawa ibu buat swab test.

“Barulah tahu ibu sudah dijangk1iti c0v1d-19. Sebelum ini ibu tak keluar pergi mana-mana pun, hanya di rumah dan sesekali ke kedai berdekatan membeli barangan dapur.

“Tak tahu dari mana ibu dapat jangk1tan ini. Alhamdulillah buat masa ini, ibu masih okay dan hanya mengalami simpt0m ringan,” katanya kepada mStar.

aisar khaled 3

Aisar seb4k melihat ibunya diambil menaiki ambulans.

Aisar turut berkongsi rakaman video ibunya yang berusia 61 tahun diambil menaiki ambulans untuk dihantar ke Pusat Kuarant1n dan Raw4tan c0v1d-19 (PKRC) di Taman Ekspo Pertanian Malaysia Serdang (Maeps), Serdang, Selangor.

Dalam pada itu, Aisar mengakui terlalu sed1h sehingga men1tiskan air mata selepas mengetahui keputusan ujian saringan ibunya itu.

Pesan saya kepada yang ada ibu tu hargailah mereka, berbuat baiklah dengan keluarga!

AISAR KHALED

PERSONALITI MEDIA SOSIAL

“Semalam saya balik rumah, malam itu kami sekeluarga sama-sama solat berjemaah… saya menang1s kerana terlalu sed1h kerana kita tak tahu apa akan berlaku.

“Saya takvt! Saya tak pernah rasa keh1langan orang tercinta. Tapi saya reda mungkin ini ujian Allah bagi tanda sayang pada kita.

“Pesan saya kepada yang ada ibu tu hargailah mereka, berbuat baiklah dengan keluarga. Mungkin ujian ini akan buatkan saya lebih menghargai orang sekeliling,” ujarnya.

aisar khaled 2

Aisar mohon orang ramai mendoakan ibunya.

Sementara itu, Aisar memberitahu dia dan ahli keluarga lain akan melakukan ujian calitan secepat mungkin dan menjalani kuarant1n kendiri di rumah.

“Hari ini, saya, ayah dan abang akan pergi buat swab test di klinik berdekatan.

“Untuk keselamatan, kami akan kuarant1n di rumah mengikut saranan kerajaan. Doakan semoga kami semua tidak dijangk1iti v1rus berkenaan.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: mStar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*