“Pegawai Tak Bagi Rakam Di PPV Alasan KJ Dah Letak Jawatan” -Sekali Kabinet Dah Umum, KJ Terus Bagi Salam

Sebelum ini, penerima vaks1n dibenarkan oleh Menteri Penyelaras Program Imunisasi C0vid-19 Kebangsaan (PICK), untuk mer4kam prosedur sunt1kan vaks1n di Pusat Penerimaan Vaks1n (PPV) bagi mengelakkan berulangnya isu ‘vaks1n angin’ ketika sunt1kan diberikan.

Bagaimanapun ketika peralihan kerajaan minggu lalu, ada pihak dilihat mengambil kesempatan untuk membuat peraturan sendiri.

Menerusi ciapan di laman Twitter dua hari lalu, seorang lelaki berk0ngsi pengalamannya dihaIang untuk membuat r4kaman ketika dia menerima vaks1n.

Menurut lelaki tersebut, r4kaman itu di ambil untuk tatapan ahli keluarganya sahaja serta telah mendapat kebenaran petugas yang menjalankan sunt1kan.

“Punya la happening nurse tu layan siap bagi rec0rd. Datang seorang pegawai ni tvtup camera aIasan KJ dah letak jawatan,” ciap lelaki itu hingga tuIar di Twitter.

Niatnya tergendaIa apabila seorang pegawai  meIarang lelaki tersebut untuk membuat sebarang r4kaman atas alasan KKM telah menetapkan pr0sedur yang baharu setelah perletakkan jawatan oleh Khairy Jamaluddin (KJ).

“Tak boleh r4kam, KJ dah letak jawatan. KKM punya pr0sedur tak boleh mer4kam”

Video tersebut telah dit0nton 745,300 t0ntonan sejak dimuat naik hingga mendapat pelbagai reaksi dari net1zen.

Susulan pengumuman anggota kabinet menteri hari ini, KJ yang kini menyandang jawatan Menteri Kesihatan dilihat membaIas s1nis ciapan tersebut.

Setakat ini, tweet yang mendapat 10.2 ribu ulang ciap itu belum mendapat sebarang maklum balas daripada pihak PPV tersebut.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: RB

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*