Oktovia Manrose Minta Jangan Diskr!min@si, V@ksin Hanya Pilihan… Tak Wajib

KEPUTUSAN segelintir pihak memilih untuk tidak menerima suntikan v4ks1n Cv1d-19 atas pelbagai sebab menjadi topik perbualan hangat netizen di laman sosial.

Salah seorang selebriti yang turut tertarik memberi pandangan mengenai isu ini ialah pelakon Oktovia Manrose.

Oktovia atau nama sebenar Wan Syamira Putri Oktovia Wan Syahman, 30, berpendapat setiap individu mempunyai hak untuk membuat keputusan dan menentukan apa yang terbaik dalam hidup mereka.

“Alhamdulillah Allah bagi mudah… semoga kita semua dapat hak masing-masing. V4ks1n atau tidak div4ks1n… kita ada hak untuk teruskan hidup macam biasa, jangan ada double standard.

“Maksud double standard tu daripada kita sesama sendiri, janganlah sampai berpecah-belah kerana ada yang tak div4ks1n. Dia ada alasan sendiri kenapa tak nak v4ksin dan kita kena hormat keputusan masing-masing.

Oktovia memberi pandangannya berhubung isu v4ksin.

“V4ks1n tidak wajib dan v4ks1n bukan penentu kita sihat. Allah bagi sihat. Allah bagi selamat dan yakinlah pada Allah… jadi semua yang dah v4ks1n atau tidak, prosedur operasi standard (SOP) tetap kena jaga dan kita semua berhak hidup macam biasa. InsyaAllah,” katanya.

Pelakon drama Cinta Tiada Ganti ini menulis pandangannya itu menerusi ruangan komen di Instagram@mstaronlineofficial pada Selasa.

Dalam pada itu, kakak kepada pelakon Aprena Manrose ini menegaskan komen yang ditulis itu bukan bermaksud dia menyokong kumpulan anti v4ks1n.

Sebaliknya, dia hanya mahu masyarakat lebih terbuka menerima pendapat orang lain dan tidak berpecah-belah hanya kerana bercanggah pendapat.

Oktovia memberitahu dia kini sudah berhijab penuh.

“Anti v4ks1n hanya untuk orang yang mengh4sut orang untuk tidak div4ksin, adakah saya mengajak orang untuk tidak ambil v4ks1n? Tidakkan? Baca balik komen itu. Sekali lagi saya cakap v4ks1n tidak wajib, be open sikit.

“Kita semua sama-sama tawakal pada Allah. V4ksin atau tak semua berusaha tawakal pada Allah. Saya pun berusaha juga tapi v4ksin hanya satu pilihan dan tidak wajib.

“Saya tak nak kita berpecah belah sesama Islam, cuma fahamkan kenyataan saya itu mengenai hak masing-masing. Saya bukan nak berg4duh… just to let you guys know saya berj4ngk1t daripada orang yang div4ksin ya, tapi Alhamdulillah 10 hari kuarantin (sekarang) sihat,” 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*