“Jsad Bekas Imam Masjid Dijumpai..” -Kini B0mba Jelaskan Keadaan Ni Seakan Menghadap..

YAN – May4t lelaki warga emas yang hil4ng dalam kej4dian kepala air di Gunung Jerai di sini pada Rabu lalu dit4mui di bawah timbun4n batang pokok di sebuah chalet dekat Air Terjvn Batu Hampar, hari ini.

May4t m4ngsa, Ku Shuib Ku Abdullah, 91, ditemui angg0ta bomba yang melakukan 0perasi mencari dan menyel@mat (SAR) di lokasi tersebut kira-kira pukul 3.23 petang.

M4ngsa yang merupakan bekas imam Masjid Yan dekat sini ditemui di bawah timbvnan batang pokok di kawasan sungai yang baru terbentuk berhampiran Sungai Batu Hampar.

Keadaan m4yat m4ngsa kelima itu didapati hanya mengal4mi kes@n caIar dan tiada Iuka ser!us walaupun telah dih@nyutkan arus der@s bersama batang pokok dan kayu besar.

M4yat m4ngsa ditemui dalam keadaan mengiring menghadap kibl4t kira-kira satu kilometer dari tempat dia dilap0rkan hilang iaitu di rumahnya di Chalet Salak Denai.

Pengarah Jabatan Bomba dan PenyeIamat Malaysia Kedah, Sayani Saidon memberitahu, m@yat mngsa berjaya dikeluarkan dalam masa kira-kira lima minit kemudian.

Katanya, may4t Ku Shuib kemudian diser4hkan kepada p0lis dan dibawa ke H0spital Yan untuk proses selanjutnya.

Menerusi Arikel sebelum Ini:

seorang pengguna facebook Fakhrul Razi yang sempat mewawancara isteri kepada arw4h pada Rabu lalu telah memuat naik mengenai berita penemuan m4ngsa kelima tersebut Hj Ku Shuib di laman facebooknya.

“D0akan agar tokwan dapat ditemui dengan segera…” Luah tok Kalsom Abdullah, isteri kepada mantan imam, Ku Shuib Ku Abdullah yang dilap0rkan hiIang dalam kej4dian banj1r Iumpur akib4t fen0mena KepaIa Air dari Puncak Gunung Jerai, Yan pada Rabu lalu kepada saya ketika ditemui di rumah anaknya di Kg Raga, Yan, petang semalam..

Hari ini d0a tok Hajah Kalsom telah dimakbvlkan.. jen4zah allahyrham Hj Ku Shuib telahpun ditemui petang ini.. sama2 kita sedekahkan al-fatihah utk allahyrham dan empat m4ngsa lain yang telah ditemui sebelum ini..semoga ditempatkan bersama org2 yg beriman dan beramal soleh In Shaa Allah…

Pada Sabtu, pasukan penguat kuasa dan agensi yang menjalankan 0perasi SAR dilaporkan menemui petunjuk baharu membab!tkan dua lagi m4ngsa termasuk Ku Shuib.

Ketua Polis Daerah Yan, Deputi Superitendan Shahnaz Akhtar Haji berkata, pasukan SAR tidak men0Iak kemungk!nan kedua-dua m4ngsa terbabit tert1mbus di bawah timbunan tanah dan pokok-pokok.

Dalam kejadian Rabu lalu, empat orang disahkan mninggal dunia dalam kejadian banj1r dan kepaIa air di Gunung Jerai menyebabkan banjir lumpur di Yan dan Merbok.

M4ngsa yang men1nggal dunia ialah Ahmad Din, 68, yang ditemui di Kampung Setol, manakala m4ngsa kedua, Shahruzi Mohamad, 53, ditemui di Kilometer 8, Gunung Jerai pada jam 11 malam hari kejadian.

M4ngsa ketiga, Zainol Morad, 66, ditemui di Kampung Titi Hayun dan m4ngsa keempat, Mohamad Faizal Mohd Zohir, 28, ditemui di Kampung KEDA Sungai Udang, Khamis lalu.

Dengan penemuan m4yat m4ngsa kelima hari ini, pasukan SAR kini menumpukan usaha mencari m4ngsa terakhir yang dikenali sebagai Riduan di kawasan Titi Hayun.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Sinar Harian

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*