Selepas PoIis Ke Rumah Ebit Lew Cari Bahan Bukti, Ini Yg Berlaku Kpd Caprice Dan Nadir

Polis Diraja Malaysia (PDRM) hanya melakukan pemeriksaan biasa di kediaman pendakwah, Ebit Lew di Setia Alam semalam bagi membantu sias4tan berhubung kes g4ngguan sekksu4l membabitkan pendakwah itu.

Pengarah Jabatan Siasat4n Jenay4h (JSJ) Bukit Aman, Datuk Seri Abd Jalil Hassan berkata, pemeriksaan untuk mendapatkan bahan bukti merupakan antara prosedur yang perlu dilakukan pihak polis dalam melengkapkan kertas siasat4n.

“Kita hanya melakukan pemeriksaan yang biasa dilakukan dan ia bertujuan untuk melengkapkan siasatan,” katanya ringkas ketika dihubungi Kosmo! di sini hari ini.

Bagaimanapun, beliau enggan mengulas lanjut sekiranya terdapat barangan yang dir4mpas ketika pemeriksaan di kediaman pendakwah terbabit dilakukan.

Kosmo! semalam melaporkan, polis melakukan pemeriksaan bagi mencari bahan bukti di rumah pendakwah terkenal, Ebit Lew di Setia Alam, dekat sini.

Ia susulan tiga buah kenderaan disyaki milik PDRM dilihat memasuki kawasan berkenaan kira-kira pukul 4.15 petang.

Selang beberapa minit kemudian, kelihatan sebuah kenderaan pacuan empat roda berwarna hitam yang mempunyai logo badan kebajikan pendakwah terbabit turut memasuki kawasan perumahan itu.

Siasatan terhadap Ebit Irawan Ibrahim Lew atau lebih dikenali sebagai Ebit Lew dilakukan susulan laporan polis yang dibuat oleh beberapa individu yang mengaitkan pendakwah terkenal itu dengan dakw4an g4ngguan sekks.ual.

PDRM mohon bantuan Interpol kesan Nadir, Caprice

Polis Diraja Malaysia(PDRM) memohon bantuan Polis Antarabangsa (Interpol) untuk mengesan penyanyi rap, Caprice dan Ketua Pegawai Eksekutif Cinta Gaza Malaysia, Muhammad Nadir Al-Nuri Kamaruzaman.

Ketua Polis Daerah Wangsa Maju, Superintendan Ashari Abu Samah berkata, kedua-dua individu tersebut dikesan untuk memberikan keterangan berhubung laporan yang dibuat pendakwah terkenal, Ebit Lew di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi pada 21 Julai lalu.

“Kita sudah berbual (chat) dengan kedua-dua individu ini, namun tidak dibalas, jadi kita telah minta bantuan Interpol untuk kesan dan berhubung dengan mereka.

“Ini bagi menentukan tarikh dan masa yang sesuai untuk diambil keterangan dalam talian,” katanya kepada Sinar Harian.

Katanya, kedua-dua individu berkenaan diminta berhubung dengan polis bagi tujuan sias4tan.

“Kita minta kedua-dua individu ini beri kerjasama, untuk rakam percakapan, sebab semua proses kita sudah laksanakan cuma rakaman percakapan kedua-dua individu ini masih belum dapat dijalankan.

“Kita minta kedua-dua ini dapat beri maklum balas secepat mungkin,” katanya.

Pada 21 Julai lalu, Ebit Lew membuat laporan polis mend4kwa dirinya telah difitn4h dipercayai berkaitan isu misi kemanusiaan di Semenanjung G4z4, P4l3st1n.

Artikel Penuh : https://www.sinarharian.com.my/article/156641/BERITA/Semasa/PDRM-mohon-bantuan-Interpol-kesan-Nadir-Caprice

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Trending

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*