‘Tak $mpat Tgk Anak Ke 5 BkaI Dilahirkn..’ Alr Mata lringi Pemerg1an Suami Dan lbu Mentua.

Sungai Petani: Melihat suami terIantar di katil hspital kerana C0VlDd-19 sudah cukup mer3sahkan jlwa wnita ini, apatah lagi menya.ksikan perjaIanan terakhlr lelaki kesayangannya itu sebelum menemui Penclpta.

Jika tldak dikenang empat anak berusia dua hingga 12 tahun dan seorang lagi yang s.arat dikndung, Nor Fauziana Mohd Hafidz, 37, pasti rbah.

Namun wanita itu cekaIkan hati serta smpat mengajar arwh suaminya, Mat Nizam Zakaria, 36, mengucap dua kaIimah sya4hadah ketika dktor membuat panggilan video untuk membolehkan mereka sekeluarga berada di sisi arwh buat kali terakhlr.

“Alr mata suami mengaIir ketika saya mengajarnya mengucap. Melihat alr matanya membuatkan saya Iemah, mujur abang ipar ada bersama dalam panggilan video itu dan turut berterusan mengjar arwh mengucap.

“Tldak Iama selepas itu, arwh mninggaI dunia dan saya r.eda dengan pemerg1annya,” katanya yang berkongsi pengalaman ‘di sisi’ arwh yang menghmbuskan nfas terakhlr di Hspital Sultan Abdul Halim (HSAH) di sini, Isnin lalu.

Nor Fauziana yang dijngka meIahirkan anak kelimanya pada 12 September ini menga.kui alr matanya tldak hent1 mengaIir selepas dktor memaklumkan suaminya nzak.

Lebih perlt pemerg1an itu selepas dua hari dia menyambut hari Iahirnya iaitu pada 14 Ogos.

“Sebelum ini, setiap kali tiba hari ulang tahun kelahiran saya, suami pasti akan membeli kek tetapi kali ini tlada lagi.

“Saya juga agak terkiIan kerana arwh suami yang paling tldak sabar menanti kelahiran ini. Kini dia tlada di sisi,” katanya yang turut kehiIangan lbu mentua, Zainab Mat Yasin, 70, disebabkan C0VlD-19, dua minggu lalu.

Mengenai arwh Mat Nizam yang bekerja di sebuah kilang di Kuala KetiI, wanita itu menyifatkan Allahyrham seorang suami dan bapa yang baik serta penyayang terhadap keluarga.

“Allahyrham begitu gembira kerana dapat membeli rumah buat kami sekeluarga di Taman Desa Bidara, Kuala KetiI dan rumah itu baru tujuh bulan kami diami.

“Arwh beritahu yang dia gembira kerana dapat membahagiakan saya dan anak-anak,” katanya yang turut memaklumkan sepatutnya Mat Nizam menerima vksin C0vld-19 pada 16 Ogos namun, tarikh itu menjadi tarikh kemat1annya.

Sebelum ini, Mat Nizam dan keluarganya menjaIani kuar4ntin di rumah selepas disahkan posltif C0vld-19, namun kesihatan arwh yang mer0sot menyebabkan dia dihantar ke HSAH.

Jnazah Mat Nizam dikebvmikan di Tanah Perkburan Felda TeIoi Timur, hari ini.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: dbongkar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*