Ismail Sabri Muat Naik Gambar Makan Sarapan Tapi Ada Satu Komen Yang Tarik Perhatian Ramai

Dua Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) mengesahkan parti itu bersetuju menyokong Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob sebagai calon tunggal Perdana Menteri.

Ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman dan Ahli Parlimen Pengerang, Datuk Seri Azalina Othman Said, berkata nama Ismail Sabri dipersetujui oleh semua 42 Ahli Parlimen BN untuk dipersembah kepada Yang di-Pertuan Agong, sebelum jam 4 petang esok.

Bekas Timbalan Perdana Menteri yang juga bekas Menteri Kanan (Kluster Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob. - FotoBERNAMA

Tajuddin berkata, Ismail Sabri sudah mendapat jumlah sokongan melebihi majoriti 111 yang diperlukan untuk membentuk kerajaan baharu.

“UMNO dan BN bersama-sama dan bersetuju mencalonkan satu nama. Tentunya (calon itu mesra kepada semua parti luar BN).

“Ya, (calon itu) Ismail Sabri. Kami sudah melepasi sempadan (majoriti 111 untuk membentuk kerajaan),” katanya kepada media di Menara Dato’ Onn, hari ini.

Beliau ditemui selepas menghadiri mesyuarat antara Ahli Parlimen BN bagi memutuskan calon Perdana Menteri yang perlu dihantar kepada Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah, sebelum jam 4 petang, esok.

Ia susulan notis dikeluarkan Speaker Dewan Rakyat, Datuk Azhar Azizan Harun yang meminta Ahli Dewan Rakyat menyerahkan surat akuan bersumpah menamakan seorang calon Perdana Menteri kepada Istana Negara, sebelum tempoh berkenaan.

Ditanya parti yang turut memberi sokongan kepada Ismail Sabri, Tajuddin berkata, ia diperoleh daripada Perikatan Nasional (PN).

“Kami mendapat sokongan daripada BERSATU (Parti Pribumi Bersatu Malaysia) dan PAS,” katanya.

Nama Ismail Sabri trending di media sosial dan angin yang kuat mengatakan bahawa beliau adalah calon yang bakal menggantikan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri ke 9.

Ismail Sabri atau netizen memanggilnya Paklong telah memuatnaik satu gambar sedang bersarapan.

“Baru nak breakfast berdua.. Si oyen ni nak join jugak.” – Ismail Sabri

Gambar tersebut dihujani dengan ayat tahniah kerana dipilih menjadi Perdana Menteri tetapi ada satu komen yang mendapat beratus tanda like.

“Good luck DS… Kalau btl diberi peluang jadi PM… Jangan lupa beli lock pintu yg elok sikit… Tak pun tak payah buat pintu terus”

Ayat pintu belakang ini berkenaan dengan satu status Ismail Sabri ketika masih berada dalam kerajaan dan waktu itu kes c0vid meningkat naik.

Malaysiakini

Hantaran Menteri Pertahanan Ismail Sabri Yaakob di laman sosial tentang “pintu depan” mengundang seribu tanda tanya di alam maya.

Dilampirkan bersama gambarnya – yang juga menteri kanan (kluster keselamatan) – sedang menutup pintu pejabatnya. Hantaran yang disertakan kapsyen tergantung itu mengundang teka-teki.

“Saya dah tutup pintu depan tapi ………………..” katanya disertai emoji sedih.

Meskipun hantarannya itu tidak merujuk kepada sesiapa atau menyebut mana-mana keadaan, di ruangan komen, nampaknya ramai juga warga maya mempunyai tafsiran sendiri terhadap kata-kata tersirat ahli parlimen Bera itu.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber:  BH Online

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*