“Dah Kenapalah Haha” -TeIatah Budak Sujud Sampai Tergul!ng, Tarik Prhatian Rmai

Ada pepatah mengatakan, ‘melentur buluh biarlah dari rebungnya’ yang membawa maksud didiklah anak-anak bermula seawal usia. Dari situ barulah anak-anak dapat membesar dengan baik lengkap dengan ilmu serba sedikit.

Bagaimanapun lain pula yang jadi dalam satu video yang dikongsikan di sosial media ini. Dalam rakaman tersebut kelihatan dua kanak-kanak perempuan mengikuti bapa mereka solat. Lengkap dengan telekung, nampak comel sangat mereka ini!

Namun apa yang mencuri perhatian ramai adalah telatah salah seorang anak kecil ini bila tiba masa untuk sujud. Budak ini sujud sampai terguling ke hadapan! Mungkin terlajak laju masa nak sujud tersebut. Berikut adalah rakaman telatah anak kecil ini yang sedang solat dimuat naik oleh seorang pengguna TikTok dengan nama akaun @radewa6:

@radewa6

##tTingkah laku##Si bocil😂😂. Sang Ayah tak mampu menahan tawa…🙏🙏🙏

♬ suara asli – RaDeWa6

Dah macam mana gayanya tu dik? Lihat sahaja si bapa di sebelahnya yang cuba menahan ketawa dengan telatah budak sujud sampai terguling ini. Perkongsian rakaman ini telah meraih lebih 3.4 juta tontonan dan hampir 200 ribu likes. Rata-rata warganet meninggalkan reaksi mereka mengenai rakaman ini di ruangan komen seperti berikut:

“Bagusnya si cilik ni..Tetap berusaha untuk solat…Kuat iman bapa dan kakaknya..Langsung tak ketawa kalau saya da…”

Budak solat terguling 3

“Adik…Awak nak solat ke nak buat gimnastik”

Budak solat terguling 2

“Sujud dik. Bukan suruh main flip2”

Budak solat terguling 1

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: HCL

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*