“Terima Kasih Mendoakan Emak Kuat, Keadaannya Makin Stabil’ – Achey

Sebelum ini, pelawak Achey memberitahu bahawa ibunya, Ngasiah bte Hassan berada dalam keadaan tidak baik dan meminta agar orang ramai mendoakan ibunya kembali pulih.

Terbaharu, Achey meluahkan rasa bersyukur apabila ibunya semakin stabil walaupun masih ada jangkltan kum4n dalam dar4h.

Kesihatan ibunya semakin baik

Menurut Achey, segala perkembangan mengenai ibunya itu diketahui daripada kakak dan kakak iparnya yang bertugas sebagai jurur4wat. Ibunya juga lebih selesa bercakap dengan kakaknya kerana sudah biasa menjaganya di rumah sebelum ini.

Walau bagaimanapun, dia bersyukur dengan perkembangan kesihatan ibunya yang semakin baik walaupun laporan kesihatan yang diterimanya berubah-ubah setiap hari.

Untuk hari ini, alhamdulillah keadaan emak semakin stabil kerana mengikut kata doktor dan jururawat di hospital memaklumkan emak sangat kuat semangat untuk melawan virus itu.

Emak sudah sedar dan tiup saluran kencing yang dipakai sebelum ini pun sudah ditanggalkan. Malah, bantuan oksigen emak pun tidak terlalu tinggi lagi dan dia juga sudah boleh tidur mengikut keselesaan selain meniarap seperti disarankan doktor.

Berharap agar ibunya cepat sembuh.

Achey atau nama penuhnya Mohd Nasir Hamzah mengatakan bahawa ibunya senang diurus serta mendengar kata doktor dan jururawat yang berada di hospital berkenaan.

Ujarnya, dia berharap agar ibunya cepat sembuh dan dia juga turut berterima kasih kepada orang ramai yang telah mendoakan kesihatan ibunya.

Terima kasih atas doa-doa ikhlas kalian semua terhadap emak serta ahli keluarga saya yang lain untuk mereka kuat mel4wan jangkltan pandemlk ini. Pada masa sekarang, keadaan kesihatan emak saya bertambah stabil.

Namun, untuk hari-hari seterusnya saya tidak pasti lagi tahap kesihatannya bagaimana pula. Apapun, saya mohon teruskan doa kalian untuk kesembuhan emak saya termasuk semua pes4kit Covldl9 yang kini bert4rung di hospital.

Sebelum ini

Achey mohon panjat doa “Keadaan mak sangat2 tk baik…”

Kisah mengenai pes4kit C0vldl9 seakan-akan satu episod hitam buat ramai orang kerana kadar j4ngkitan yang dilihat semakin tinggi saban hari.

Begitu juga buat pelawak tanah air, Achey yang bimb4ng akan keadaan ibunya di Hospital Segamat selepas dij4ngkiti vlrus itu pada tahap 3.

Menurut Achey ibunya kini sudah dimasukkan antibi0tik selama 14 hari oleh d0ktor di h0spital tersebut.

“Mana-mana yang dapatkan vaksln tu, dapatkan vaksln”

Menerusi Instagram (IG) live yang dibuatnya malam tadi, Achey sempat meminta orang ramai untuk mendapatkan vaksln secepat mungkin, serta mematuhi SOP yang ditetapkan bagi membendung penularan wab4k ini.


Achey juga sempat menjelaskan kekeliruan mengenai kesihatan ibunya yang disar4nkan untuk tidur secara meniarap oleh d0ktor dan bukan ditidurkan.

Achey juga sempat menjelaskan kekeliruan mengenai kesihatan ibunya yang disarankan untuk tidur secara meniarap oleh doktor dan bukan ditidurkan.

Dugaan demi dugaan terus menimpa pelawak dan penyanyi, Achey Bocey apabila yang terbaharu ibu tercinta, Ngaisah Hassan,73, serta dua lagi adik-beradiknya disahkan positif C0vldl9.

Achey berkata, keputusan ujian saringan C0vldl9 yang diterima hari ini mendapati mereka p0sitif wab4k berj4ngkit itu sekali gus perlu menjalani proses kuarantin di rumah.

“Pagi tadi saya dimaklumkan mak, abang dan kakak disahkan p0sitif C0vldl9 dan perlu menjalani proses kuarantin di rumah. Mereka kini, ditempatkan dalam dalam satu bilik supaya abang dan kakak dapat memantau mak.

“Setakat ini, mak berada dalam keadaan yang baik dan terkawal walaupun dia baharu saja disahkan mengalami masalah di sepanjang saluran pankreas dan hempedu. Cuma, sekarang ini terdapat gej4la yang dialami seperti dem4m dan cirlt-birit.

“Satu demi satu dug4an berlaku, tapi saya anggap ini sebagai satu ujian Allah. Namun, saya perlu positif untuk menguruskan mereka. Jadi, saya bersama isteri akan menyediakan segala keperluan mereka.

 

“Mujurlah ada isteri di sisi yang boleh membantu saya dalam keadaan kedua-dua tangan saya yang masih belum pulih akibat kemalangan yang berlaku sebelum ini,” katanya lagi.

Menurut Achey, dia mengakui sedikit ralat apabila tidak dapat membantu untuk menguruskan proses vaksinasi buat ahli keluarganya.

“Buat masa ini operasi perniagaan yang diuruskan keluarga terpaksa dihentikan untuk proses sanitasi.

“Cuma apa yang saya ralat sekarang ini kerana tak sempat nak bantu mereka dapatkan vaksln lebih awal. Iyalah ris4u juga dengan keadaan mereka yang sibuk berniaga di luar dan berjumpa orang ramai.

“Tapi, saya faham sekarang ramai yang sudah ada kesedaran untuk mendapatkan vaksln dan perlu menunggu giliran untuk proses ini. Cuma, ralat tak dapatkan vaksln awal dan sekarang mereka disahkan positif. c0vld,” katanya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber : Hangat

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*