Men!tis Air Mata Amelina Bila Ada Peminat Yang Sanggup Buat Macam Ni. Rupanya Ini Niat Sebenar Peminat Tersebut

Penyanyi dangdut, Amelina sebak apabila menerima tempahan makanan yang tanpa diduga daripada individu dengan niat membantunya perniagaannya. Lebih terharu peminat itu menyatakan niatnya menempah makanan daripadanya untuk disedekahkan atas nama 4rwh Siti Sarah.

“Minggu lepas ada hamba Allah ni dia beli dari Kak Long (Amelina) dan minta Kak Long sedekahkan atas nama allahyarhamah Siti Sarah dalam masa yang sama nak bantu Kak Long sebab kami berdua adalah artis kegemaran beliau. Menitis air mata Kak Long campur sayu terdetik dalam hati Kak Long betapa indahnya bila diri disayangi,” katanya.


Pelantun lagu Semakin Rindu Semakin Asyik itu berkongsi perkara tersebut di akaun Instagram miliknya. Menerusi entri tersebut, Amelina memuat naik paparan skrin perbualannya bersama peminat berkenaan. Kata Amelina sebelum ini ramai juga pelanggannya menempah makanan daripadanya untuk disumbangkan kepada golongan asnaf dan yang memerlukan.“Sebenarnya ramai yang tempah makanan dari Kak Long (Amelina) untuk di sedekahkan dan mengamanahkan Kak Long untuk disedekahkan yang mereka beli ini ke rumah-rumah anak-anak yatim , asnaf dan lain-lain. Ada yang buat atas nama 4rwh mak ayah mereka dan ada untuk diri sendiri. Dan bila kaklong cakap terima kasih mereka akan kata ‘Saya nak bersedekah sambil tolong Kak Long & supaya bersemangat terus’,” ceritanya. Sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) fasa ketiga baru-baru ini, Amelina mengambil tempahan memasak beberapa menu set nasi yang diusahakan sendiri di rumah.

Ramai yang cmburu dengan pemergian Almarhumah Siti Sarah. Sekali rupanya ini antara amalan surah harian Shuib dan Almarhumah Siti Sarah.

Pemerg1an penyanyi Allahyrham Siti Sarah Raissuddin yang pergi buat selamanya itu amat dicemburui apabila terlalu ramai insan dikenali mahupun tldak dikenali menltipkan d0a buatnya. Menurut Shuib (Suami kepada 4rwh penyanyi Siti Sarah) Shuib mendapat mesej dan video dari seluruh peIusuk negara yang menganjurkan bacaan Yassin dan doa selamat buat 4rwh. Tidak kurang juga menghantar gambar memaklumkan solat hjat dilakukan. Malah, ada sebahagiannya daripada nombor telefon yang tldak saya kenali.

Isteri kepada pelawak dan usahawan Shuib itu menghmbuskan nfas terakhlr pada jam 5.13 pagi di Hspital Canselor Tuanku Muhriz (HCTM) Universiti Kebangsaan Malaysia, di sini.

Ce.mburu pada cara pemerg1an aImarhumah.

saya pasti ramai yang mencem.burui cara pemerg1an alma.rhumah Siti Sarah Raissuddin pulang kehadrat IIahi. Banyak kebaikan beliau yang disembnyikan yang sudah terb0ngkar dan pasti ada lagi yang beliau berjaya simpan sehingga kita nampak begitu mulia cara beliau dipanggil puIang. Antara amalan yang dik0ngsi, selain menjadi isteri solehah yang diredhai suami dan perbanyak bersedekah, ialah bngun pagi, subuh dan tldak tidur sehingga dhuha, dan amalkan bacaan surah Al- waqiah setiap hari.

Beliau sangat meyakini amalan ini, dan benarlah Allah sepertimana sngkaan hambaNya. Di dalam perkongsian live Shuib mengenai perk0ngsian perasaan selepas pemerg1an isteri tercinta, Siti Sarah Raisuddin, Shuib menyatakan setiap hari pagi dan malam pasangan suami isteri ini akan memasang surah al waqiah untuk didengari dan dibaca. Shuib berpesan tidak apa sekiranya tldak pandai membacanya, pasang dan dengar setiap hari, insyaallah Iama-keIamaan akan pandai baca.

Dari Abu Hurairah radhiyallaahu ‘anhu, ia berkata bahawa Rasulullah ﷺ bersabda, Allah سبحانه وتعالى berfirman,

أَنَا عِنْدَ ظَنِّ عَبْدِى بِى

“Aku sesuai dengan persa.ngkaan hamba pada-Ku.” (Muttafaqun ‘alaih).

Alhamdulillah kita masih diberi peluang untuk bertau.bat dan berbuat amal. Jngan kita hanya cemburu, kita ikuti kebaikan2 yang disampaikan, amalkan, nlat untuk menghafal Al quran, dan panjangkan pada sesiapa sahaja yang kita mampu.

بَلِّغُوا عَنِّي وَلَوْ آيَةً

Maksudnya: Sampaikanlah kalian daripadaku walaupun sep0tong ayat. Hadls riwayat Imam al-Bukhari (3461) dalam Sahih-nya.

Diharapkan perkongsian ini sedikit sebanyak memberi manfaat agar diri dapat berhijirah ke arah kebaikan ,yang penting kita pastikan apa yang kita sampaikan itu sahih, bkan bern1at untuk berbalah, atau berniat untuk riak. Sesungguhnya Allah mengetahui apa yang ada di dalam hati hamba- hambaNya. Sumber : dianaamir via e akhbar.

Sayu hati Shuib. Ini antara barang Allahyarhamah Siti Sarah yang akan Shuib ingat selamanya dan ini yang Shuib akan buat.

Biarpun ja4sad isteri Allahy4rham Siti Sarah Raissuddin sudah tiada, barang-barang miliknya dan kenangan manis hidup bersama selama 11 tahun akan mekar dalam ingatan pelawak, Shuib. Shuib atau nama lengkap­nya, Shahmira Muhamad, 37, berkata, salah satu daripada barangan itu ialah sehelai te­lekung kegemaran 4rwh iste­rinya yang tidak akan dibasuh selama-lamanya. Kata Shuib, telekung berwarna putih yang selalu dipakai pelantun lagu Kesetiaan itu kini menjadi peninggalan pa­ling berharga untuk dikenang dan menemani hidupnya selain empat zuriat mereka.

“Ini adalah telekung yang paling digemarinya. Jadi, memang tak akan dibasuh. Dia jarang pakai telekung lain. Alhamdulillah, sekurang-kurangnya ada pen1nggalannya. Allahukbar. Insya-Allah, telekung ini akan selalu mengikut (saya) ke mana-mana,” kata Shuib usai majlis tahlil dan doa selamat yang dianjurkan secara maya malam kelmarin.

Majlis tahlil dan doa selamat melibatkan kira-kira 600 orang itu turut disertai Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Saifuddin Abdullah.

Kenangan Shuib dan 4rwh isterinya, Siti Sarah.

Bercerita lanjut mengenai kehidupan tanpa isteri di sisi, Shuib memberitahu, ia ibarat mimpi, namun sedikit demi sedikit dia sudah mula mene­lan realiti pahit tersebut. “Apabila saya bangun dan turun ke tingkat bawah, saya sedar semua ini bukan mimpi. Dia (Sarah) sudah tiada,” katanya.

Sementara itu, juara Raja Lawak musim ketiga itu menyifatkan bayi keempatnya, Ayash Affan yang dilahirkan secara operasi pada Jumaat lalu sebagai hadiah paling berharga daripada arw4h isterinya.

“Dia memilih nama dan tarikh bersalin pada 30 September, namun dia menggadaikan nyawa melahirkan tanpa melihat wajah zuriat kami,” katanya. Dalam pada itu, hasrat Shuib untuk menatap wajah Ayash Affan semalam terpaksa dipendamkan atas nasihat pihak hospital bagi mengelakkan sebarang risiko jangkitan c0vid-19.

Pengurus Siti Sarah, Nana Mohammad Rom berkata, Pengarah Hospital Canselor Tuanku Muhriz menghubungi Shuib dan berbincang mengenai lawatan ke atas Ayash Affan yang dilahirkan pramatang.

“Shuib juga memahami si­tuasi pandemik kerana dia juga amat mementingkan kesihatan bayi serta semua yang berada di wad dan sedia menanti sehingga keadaan bayinya betul-betul sihat,” katanya. Alahyarham Siti Sarah, 37, telah pergi pada Isnin lalu selepas tiga hari ditidurkan akib4t komplikasi disebabkan j4ngkitan c0vid-19. Sumber : -K! ONLINE

Ramai tidak sabar dengan perkembangan terkini Shuib berjumpa dengan Ayash Affan di hospital. Sekali Pengarah Hospital sendiri hubungi Shuib untuk maklumkan perkara ini.

Pelawak popular, Shuib Sepahtu terpaksa menangguhkan hasrat melawat anak keempatnya, Ayash Affan atas saranan hospital, pagi ini. Pengurus Allahyarhamah Siti Sarah Raissuddin, Nana Mohammad Rom memaklumkan, ini bagi mengelakkan risiko jangkitan COVID-19 terhadap bayi pramatang.

“Pengarah Hospital Canselor Tuanku Muhriz (HCTM), Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) sendiri menghubungi Shuib dan berbincang dengannya, pagi ini. Ini jalan terbaik selepas memikirkan risiko yang boleh memudaratkan bayi pramatang. Atas nasihat dan saranan pengarah HCTM, Shuib terima dengan lapang dada,” katanya kepada BH Online.

Ketika majlis tahlil dan bacaan Yassin, semalam, Shuib berkongsi perasaan tidak sabar apabila menerima gembira dibenarkan melihat Ayash yang kini masih berada dalam di HCTM buat kali pertama selepas dilahirkan pada Jumaat lalu.

“Atas nasihat dan saranan pengarah HCTM, Shuib terima dengan lapang dada,” katanya kepada BH Online. Ketika majlis tahlil dan bacaan Yassin, semalam, Shuib berkongsi perasaan tidak sabar apabila menerima gembira dibenarkan melihat Ayash yang kini masih berada dalam di HCTM buat kali pertama selepas dilahirkan pada Jumaat lalu. Namun, di sebalik teruja menatap wajah zuriatnya, bekas penyampai radio Hot FM itu mengakui, perasaannya bercampur baur.

“Saya dihubungi pihak hospital memaklumkan mungkin saya dibenarkan melihat Ayash. Anak-anak pun asyik bertanya. Jika ada rezeki, esok (hari ini) dapat saya bertemu dengan bayi yang menjadi hadiah terakhir 4rwh buat saya. Perasaan memang seronok, tetapi ada satu lagi perasaan, sangat-sangat sedih. Kenapa sedih, sebab arwah ibunya tidak sempat melihat dan memegangnya. 4rwh sanggup menggadaikan nyawa kerana mahu memberi hadiah istimewa ini buat saya, anak-anak dan seluruh ahli keluarganya, sebelum pergi buat selama-lamanya,” katanya.

Tambah Shuib, situasi itu sangat berbeza ketika dikurniakan tiga cahaya mata terdahulu kerana 4rwh berkesempatan melihat dan memeluk anak-anaknya. Terdahulu, Allahyarhamah Siti Sarah berada dalam keadaan ditidurkan melahirkan bayi lelaki pramatang selepas menjalani operasi hampir tiga jam bermula jam 2 petang pada Jumaat lalu. Selain Ayash, Shuib dan Sarah dikurniakan tiga cahaya mata, Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, dan Ariq Matin, 6. Sumber : BHARIAN ONLINE

Alhamdulillah. Shuib kongsi berita gembira apabila pihak hospital telefon mengenai khabar Ayyash Affan.

Pada majlis tahlil secara maya itu, Shuib berkongsi berita gembira apabila mendapat perkhabaran dibenarkan melihat anak keempatnya, Ayyash Affan yang kini masih berada di Hospital Canselor Tuanku Muhriz (HCTM), Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) selepas dilahirkan Jumaat lalu, esok. Namun, di sebalik teruja menatap wajah zuriatnya, bekas penyampai radio Hot FM itu mengakui, perasaannya bercampur baur.

“Saya dihubungi pihak hospital memaklumkan mungkin saya dibenarkan melihat Ayyash. Jika ada rezeki, hari ini dapatlah saya bertemu dengan bayi yang menjadi hadiah terakhir 4rwh buat saya. Perasaan memang seronok, tetapi ada satu lagi perasaan, sangat-sangat sedih. Kenapa sedih, sebab 4rwh ibu tidak sempat melihat dan memegangnya. 4rwh sanggup menggadaikan nyawa kerana mahu memberi hadiah istimewa buat saya, anak-anak dan seluruh ahli keluarganya,” luah Shuib.

Situasi itu, katanya, sangat berbeza ketika dikurniakan tiga cahaya mata terdahulu kerana 4rwh berkesempatan melihat dan memeluk anak-anaknya. Terdahulu, majlis tahlil dan bacaan Yassin secara virtual turut disertai lebih 600 tetamu terdiri daripada ahli keluarga, rakan industri termasuk Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Saifuddin Abdullah dan isteri.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Kehidupan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*