‘Atikah Tak0t, Minta M4af lbu..’ SeIepas 3 Minggu Di ‘tldurkan’ Anak TunggaI Prgi Jua

Bantlng: Selepas tiga minggu anaknya ‘ditldurkan’ aklbat menghldap tlbi, Azrinatul Abdul Rahman sama sekali tldak menyangka anaknya itu berdepan uj1an lagi apabila disahkan dijngkiti C0vld-19.

Menga.kui maIang tdak berba.u, Azrinatul akhlrnya reda apabila anak tu.nggaInya itu, Nurul Atikah Kushaimi, 19, akhirnya pergi jua mengh.adap IIahi, kira-kira 2 pagi, semalam.

Nurul Atikah Kushaimi menghmbuskan nfas terakhlr di Hspital Banting, di sini, berikutan jngkitan C0vld-19 yang sudah memasuki kategori empat.

Azrinatul berkata, anaknya itu dimasukkan ke hspital 12 Jun lalu aklbat penykit tlbi berikutan jngkitan kvman pada p.aru-pa.ru dan terpksa ‘ditldurkan’ selama tiga minggu di Unit Rwatan Rapi (lCU).

Bagaimanapun, katanya, selepas sedar dan semakin beransur pulih, maIang menlmpa arwh anaknya itu apabila disahkan p0sitif C0vld-19 Rabu lalu kerana ada peskit di hspital berkenaan dijngkiti vlrus itu.

Lebih maIang lagi, dia juga disahkan posltif C0vld-19 keesokannya dan tldak smpat mena.tap wajah anaknya itu buat kali terakhlr.

“Sepanjang arwh di hspital sebelum disahkan posltif C0vld-19, saya sentiasa berada di sampingnya, menjaga apa saja keperluannya.

“Sehinggalah arwh terpksa diplndahkan ke wa.d peskit C0vld-19 kategori tiga dan empat, segala-galanya b.erubah kembali.

“Sedlh mengen.angkan apa yang berlaku, namun saya reda semua ini sebagai ketetapan takdir,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Menceritakan detlk akhlr bersama anaknya yang juga ang.gota Angktan Pert4hanan Awam (APM) itu, Azrinatul berkata, selepas disahkan posltif C0vld-19, arwh suguI serta tdak lalu makan meskipun dibawakan makanan yang dimintanya.

Menurutnya, kali terakhlr dia melihat arwh anaknya itu Khamis lalu untuk menghantar makanan dan bertanyakan khabar menerusi WhatsApp walaupun tldak dpat bercakap secara bersemuka.

Katanya, selepas dia juga disahkan posltif C0vld-19, suaminya, Kushaimi Abdul Halim, 50, menggan.tikan tempatnya menghantar makanan kepada arwh, namun ketika itu keadaan anaknya sudah semakin Iemah.

“Arwh sentiasa bertanya (berhubung melalui telefon) bila saya nak datang melawat dia di hspital. Arwh kata dia tkut dan smpat meminta ma.af dengan saya.

“Sebagai ibu, saya berusaha se.dapkan hati arwh, beritahu yang dia akan smbuh dan nanti akan pulang ke rumah.

“KehiIangan arwh cukup besar buat kami sekeluarga kerana dia anak tungg4l, apa pun saya terima ini sebagai ketentuan Allah SWT,” katanya.

Ketika menceritakan keperibadian arwh Nurul Atikah, Azlinatul tldak dapat mena.han sbak memikirkan anaknya ja.rang jtuh saklt serta personalitinya yang ceria dan suka bergu.rau.

Dia yang kini menjalani kuarntin di rumah berkata, arwh sangat menggemari aktiviti Iasak yang mend0rongnya menyertai pasukan APM di Putrajaya.

“Ketika mula-mula diterima menyertai APM, arwh sangat gembira dan bersemangat dalam menjalankan tugasnya.

“Alhamdulillah..pegawai dan rakan arwh di APM banyak membantu kami menguruskan pengebvmian jnazah arwh semalam. Kami sekeluarga sangat hargai,” katanya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Dbongkar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*