B@yi 4 Bulan D3rita SaIuran Pernafasan & Pencernaan Tak Bercantvm, Ibu R@yu Bantuan Ramai

Walaupun p4ndemik C0vid-19 masih ‘mengg4nas’, kerja-kerja kebajikan tetap perlu diteruskan bagi membantu mereka yang tidak bernasib baik meneruskan hidup, terutamanya dalam fasa yang menc4bar ini.

Terbaharu, NGO kebajikan, Kelab Kebajikan & Sukarelawan Sosial (KELSS) membuka svmbangan awam untuk meringankan der1ta yang ditanggvng oleh seorang bayi berusia empat bulan.

Difahamkan, si comel yang bernama Adik Fariha ini memerlukan svmbangan bagi menampung k0s perubatan dan penjagaan dirinya kerana mengh1dap masaIah saIuran pernafasan dan pencern4an tidak bercantvm, CIoaca An0maly dan Cleft Soft Plate.

Jom ikuti perkongsian KELSS di bawah ini.

Sasaran: RM5,784

12.8.21

Bismillahirahmanirahim, kami dengan ini melancarkan ‘Tabvng Adik Fariha’ bagi membantu membekalkan beberapa keperluan khas untuk bayi yang berusia 4 bulan, Nur Fariha Ramadhani Bt Farid dari Sg Soi Jaya 1, di Kuantan, Pahang yang menghidap masaIah saIuran pernafasan dan pencern4an tidak bercantvm, ‘Cloaca An0maly’ dan ‘Cleft Soft Plate’.

Adik Fariha yang merupakan anak bongsu dari tiga beradik ini telah menjalani pembed4han usvs pada 15 April lalu dan terpaksa memakai beg st0ma selain memerlukan peralatan r4watan di rumah dan bergantvng sepenuhnya pada susu f0rmula.

Kos keperluan khas Fariha mencecah RM1,000 sebulan termasuk kos beg st0ma, svsu formula, lampin, peralatan r4watan (gauze swab, air steril, bebola kapas dll) serta kos ulang-alik bagi r4watan susulan di Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA), Kuantan dan bergantvng pada pendapatan bapanya RM1,600 sebulan.

Menurut ibunya Diana Rosli yang juga seorang suri rumah, anaknya itu bakal berdepan satu lagi pembed4han pada tarikh yang akan dipvtuskan nanti.

Tabvng ini akan ditvtup setelah kut1pan mencec4h sasaran dan ser4han bantuan akan dilakukan dalam bentuk seperti berikut selepas selesai proses pembelian;

1) ENAM bulan bekalan Stoma Bag ‘Convatech’:

RM270 x 1 kotak sebulan x 6 bulan (6 kotak) = RM1,620

2) ENAM bulan lampin Drypers Wee Wee Dry ‘S’:

RM30 x 3 pek sebulan x 6 bulan (18 pek) = RM540

3) ENAM bulan bekalan susu Dumex Dupro 1 kg ‘Step 1’:

RM26 x 4 pek sebulan x 6 bulan (24 pek) = RM624

4) ENAM bulan kos peralatan rawatan di rumah (gauze swab, air steril, bola kapas dll) dan kos ulang alik rawatan:

RM500 sebulan x 6 bulan = RM3,000

JUMLAH: RM5,784

Perkongsian rezeki bagi membantu adik Fariha, boleh disalurkan ke akaun rasmi kami seperti dipersetujui ibu bapanya;

CIMB BANK 8602 4983 68

KELAB KEBAJIKAN DAN SUKARELAWAN SOSIAL

Maklumat dan pertanyaan melalui WhatsApp www.wasap.my/60179404640/Fariha 

#TogetherWeHelp

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Siakap Keli

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*