Ya Allah.. Sesu@tu Terjadi Bvatkan Siti Nvrhaliza Menang!s Masa Tengah R@kam Lagu

KUALA LUMPUR: Penyanyi nombor satu negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza tidak dapat meneruskan nyanyian lagu Aku Bidadari Syurgamu dalam satu rak@2man persembahan maya, semalam.

Menurut pengurusnya, Rozi Abdul Razak, berkata, hal itu kerana perasa.an s.edih Siti atau lebih mesra disapa Tok Ti, masih berbaki dengan berita d.uka pemergian sahabatnya, Allahyarham Siti Sarah Raissuddin, pagi Isnin.

Untuk info Aku Bidadari Syurgamu ialah lagu yang dira kamkan dan dipersembahkan oleh penyanyi wanita Malaysia, Siti Nurhaliza, dikeluarkan pada 2 Julai 2020 sebagai single keenam dari album studio ke-18 beliau, ManifestaSITI2020 (2020) dan sebagai lagu tema siri drama 7 Hari Mencintaiku 2.

Ia dicipta oleh Ippo Hafiz dengan lirik ditulis oleh Siti Rosmizah Semail dan diterbitkan oleh Ippo Hafiz. Sebuah muzik video telah diterbitkan bagi mempromosikan single ini, diarahkan oleh Amir Johari.

“Penganjur telah pun memilih salah satu lagu iaitu Aku Bidadari Syurgamu. Sebelum memulakan rakaman, Tok Ti sudah memaklumkan bahawa beliau b.imbang tidak dapat menyanyikan lagu tersebut kerana perasaan s.edih dan s.ebak di atas pemerg!an sahabat.

“Memulakan rangkap pertama lagu tersebut, hanya dua baris sahaja mampu dinyanyikan dan beliau terus berhenti. Lalu kami mem0hon kepada penganjur untuk menukar lagu dan penganjur juga sangat memahami si.tuasi hari ini.

“Ramai yang menggelarkan a.rwah bidadari, banyak kebaikan dan cerita a.rwah yang dapat kita jadikan panduan selagi masih bernafas ini,” tulisnya di Instagram.

Perkongsian itu turut diulang siar semula beberap akaun Instagram beserta video di sebalik tabir rakaman. Dapat dilihat pada air wajah Tok Ti menahan sebak ketika cuba untuk menyanyikan lagu itu.

Untuk rekod, awal pagi semalam, penyanyi Kesetiaan itu telah menghembuskan nafas terakh!rnya tepat pukul 5.13 pagi di H.ospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM).

Kemudian, j.enazah Allahyarham Siti Sarah Raissuddin selamat dikebum!kan selepas waktu Zuhur di Tanah Perkuburan Islam Kampung Sungai Pusu, Gombak.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: UN

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*