“Video Baru Ni, Mungkin Dia Rindu” -Selepas Dia Pergi, Kebaikannya Mula Terseb@r

Penyanyi terkenal SIti Sarah Raisuddin , 36, dan juga isteri tersayang Pelakon dan Pelawak terkenal Shuib yang bert4rung nyawa sejak Rabu lalu akib4t jangk1tan COV1D-19 men1nggal dunia awal pagi ini.

Allahyarham menghembuskan nafas terakhir pada jam 5.13 pagi di Hospital Canselor Tuanku Muhriz (HCTM) Universiti Kebangsaan Malaysia setelah beberapa hari bert4rung nyawa.

Pemergian beliau amat menduk4citakan seluruh rakyat malaysia yang rata2 memuji kebaikan dan arw4h merupakan seorang yang sangat baik dan tidak pernah sombong dengan sesiapa sahaja.

Sebuah video yang tular beberapa jam selepas arw4h meninggalkan kita yang menunjukkan bahawa beliau seorang yang sangat baik, Dalam video tersebut beliau menunjukkan tempat di mana beliau dibesarkan, rumah tempat tinggal semasa beliau masih kecil, tempat beliau bersekolah dan juga tapak gerai yang pernah beliau dan keluarga berniaga sebelum ini…

Terserlah kebaikan beliau apabila beliau menegur kedai2 yang dulu tempat beliau meluangkan masa dan pernah membeli makanan di sana. Ramai yang memuji apabila seorang mak cik pemilik kedai itu memberi ais krim kepada anak2nya tetapi arw4h memberi duit dan memberitahu ianya sedekah kalau ada kanak2 lain yang datang, sedekahkan juga ais krim tersebut kepada mereka.

Tidak ramai rakan artis yang sangat prihatin, baik dan tidak sombong seperti arw4h, arw4h banyak membuat kebaikan dan sangat disenangi oleh rakan artis yang lain dan kepada peminat beliau juga. Semoga Arw4h ditempatkan dalam kalangan orang2 yang beriman dan beramal dan takziah kepada keluarga arw4h dan kepada suami beliau iaitu saudara Shuib.

Komen Netizen:

 

Terdahulu Siti Sarah hadir dalam mimpi Rebecca, anggap ia lambaian terakhir – “Sarah pakai telekung putih, senyum dekat saya”

PERNAH berdepan dvgaan yang sama apabila sekeluarga disahkan pos1tif c0v1d-19, pelakon Rebecca Nur Al-Islam mended4hkan Allahy4rham Siti Sarah pernah menghubunginya bagi bertanyakan khabar.

Rebecca berkongsi perkara itu di Instagram bersama paparan skrin memperlihatkan arw4h sentiasa memberi kata-kata semangat dan doa buat keluarganya.

“Berita yang sangat sed1h pagi ini, rasa lemb1k satu badan saya. Satu Malaysia merasai kesed1han ini.

“Arwah sanggup usaha dan cari nombor telefon untuk WhatsApp saya, berdoa untuk saya, suami dan anak-anak.

“Sehinggakan saya merasa sangat sayang dekat awak dan rasa sangat dekat,” ujar Rebecca.

Biarpun tidak pernah berjumpa, Rebecca sangat terharu dengan sikap arw4h yang prihatin dengan kesihatannya sekeluarga ketika berdepan w4bak m4ut itu.

Tambah Rebbeca, arw4h turut memperkenalkan doktor kepercayaannya jika berlaku sebarang mas4lah kes1hatan sepanjang tempoh kuarant1n.

“She WhatsApp me eventhough we never met in person.

“Dia menunjukkan keprihatinannya kepada saya dan memberikan nasihat pos1tif berhubung c0vid-19.

“Dia risau sangat masa saya sak!t haritu. Siap nak kenalkan saya dengan doktor,” tulisnya.

Dalam pada itu, Rebecca juga berkongsi bahawa dia pernah bermimpi didatangi arw4h dengan dengan memakai telekung putih tanpa berkata apa-apa pada Jumaat baru-baru ini.

Ujar Rebecca dia menganggap perkara itu sebagai satu petanda bahawa arw4h memberikan lambaian terakhir buat dia dan keluarga.

“No wonder saya mimpi hari Jumaat lepas, Sarah pakai telekung putih dan tersenyum dekat saya tanpa berkata apa-apa.

“Rupa-rupanya Sarah nak tinggalkan kami semua rakyat Malaysia yang sangat-sangat menyayangi Sarah,” tulisnya lagi.

Pada 8 Julai lalu, Rebecca mengesahkan dia dan tujuh anggota keluarga serta tiga pembantu rumah positif c0vid-19.

Kesemua ahli keluarga termasuk suaminya Rebecca sembuh daripada jangkitan itu selepas 14 hari kuarant1n.

Sementara itu, Rebecca turut tidak melepaskan peluang bagi memberi penghormatan terakhir melihat pengebumian Allahy4rham di Tanah Perkuburan Kampung Sungai Pasu, Gombak.

“Sarah saya datang nak tengok buat kali terakhir. Saya akan tengok Sarah dari jauh.

“Terlalu ramai orang tengok Sarah” ujarnya.

Siti Sarah, 37, menghembvskan nafas terakhir pada pukvl 5.13 pagi Isnin di Pusat Pervbatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) selepas ditidurkan pada 4 Ogos lalu.

Allahyarham menjalani pembed4han mengeluarkan bayi lelaki ketika kandungan berusia lapan bulan pada 6 Ogos lalu selepas beberapa jam ditidurkan.

Penyanyi lagu Semakin itu dimasukkan ke pusat perub4tan berkenaan pada pagi 4 Ogos lalu selepas mengalami batvk yang tervk dan kekurangan oks1gen dalam badan akibat jangk1tan c0vid-19.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber : Fb Oppa Pishang

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*