Najib Update Sesuatu Mengenai Kemat!an Siti Sarah

Penyanyi terkenal Siti Sarah Raissuddin, 36, yang bert4rung nyawa sejak Rabu lalu akibat j4ngkit4n Cov1d-19 men1ngg4l awal pagi tadi.

Isteri kepada pelawak dan usahawan Shuib itu menghembvskan nafas ter4khir pada jam 5.13 pagi di Hospital Canselor Tuanku Muhriz (HCTM) Universiti Kebangsaan Malaysia, di sini

Rata netizen, rakan artis, dan public figure tampil mengucapkan t4kziah dan mendoakan arw4h

Dr Hisham turut mengucapkan t4kziah kepada keluarga Shuib

Pem3rgian penyanyi Siti Sarah Raissudin selepas bert4ung dengan COV1D-19 turut mendapat perhatian Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah.

Dalam kemas kini di media sosial, berkongsi ucapan t4kziah buat keluarga Allahy4rham, serta mereka yang lain yang turut kehil4ngan anggota keluarga akibat wab4k itu.

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

T4kziah kepada keluarga Siti Sarah Raissuddin & kepada semua ahli keluarga rakyat Malaysia yang telah terk0rb4n oleh c0v1d19.

Al-fatehah

Berikut pula antara perkongsian Najib

Innalillahiwainnailaihirojiun

Satu berita yang amat mengejvtkan dan menyed1hkan.

Saya mengikuti semua berita C0v1d-19.

Tidak saya sangka akan ke peng4khiran begini.

Remvk hati saya membaca kisah-kisah kem4tian ahli keluarga tercinta melalui posting-posting di media sosial.

Saya tidak dapat bayangkan apa yang saudara-saudari semua lalui.

Seorang demi seorang buat panggilan ter4khir dengan keluarga, ditidurkan, kemudiannya pergi.

Seorang demi seorang meninggal mengejvt.

Kisah arwah Siti Sarah amat menyentuh hati.

Seorang ibu yang mengandung tabahkan dan kuatkan diri melahirkan seorang bayi, sebelum pergi buat selamanya.

Dijemput oleh Pencipta.

Meninggalkan suami, anak-anak kecil juga.

Satu keluarga yang bahagia. Kini kehil4ngan ibu dan isteri.

Arw4h seorang yang baik dan penyayang.

T4kziah Shuib Sepahtu atas pemergian isteri tercinta, Siti Sarah Raissuddin, dan kepada seluruh ahli keluarga juga.

Tabahkan diri menghadapi dug4an ini.

Sama-sama kita doakan mereka yang dijemput Allah hari ini, ampunkanlah segala d0sa mereka dan tempatkan mereka di kalangan yang beriman.

Al-Fatihah.

Saya doakan kesembuhan buat semua yang dij4ngkiti Cov1d-19 dan segala peny4kit.

Semoga diberkati dan dilindungi sentiasa.

(Gambar 2 minggu lepas, dari FB Shuib Sepahtu)

Ustazah Asma Harun juga turut mendoakan arw4h

DUHAI ALMARHUMAH SITI SARAH

Jua buat semua ibu yang tabah

Walaupun sebahagian kalian telah reb4h

Menjadi sebahagian sejarah musib4h

Menjadi satu muhasabah buat ummah

Akhirnya taqdir ALLAH mengatasi semuanya

Dengan seribu hikmah dariNya

Tersingkap di Dunia atau di Akh1rat sana

Semoga dirimu dalam rahmat ya Esa

Allahu Akbar

Mari bersama kita mendoakan agar Almarhumah Siti Sarah dan seluruh umat Islam yang telah kembali kepada Yang Maha Pencipta mendapat keampunan dan rahmat Allah SWT.  إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

“Sesungguhnya kami adalah milik Allah dan kepada-Nya kami dikembalikan.”

اَللهُمَّ اغْفِرْلَهَا وَارْحَمْهَا وَعَافِهَا وَاعْفُ عَنْهَا

Maksudnya: “Ya Allah, ampunilah, rahmatilah, kurniakanlah kesejahteraan untuknya dan ampunkanlah dia.”

وَاَكْرِمْ نُزُلَهَا وَوَسِّعْ مَدْخَلَهَا وَاغْسِلْهَا بِالْمَاءِ وَالثَّلْجِ وَالْبَرْدِ وَنَقِّهَا مِنَ الْخَطَايَا كَمَا يُنَقَّى الثَّوْبُ اْلاَبْيَضُ مِنَ الدَّنَسِ

Maksudnya: “Dan muliakanlah kedatangannya, luaskanlah tempatnya. Mandikanlah dia dengan air salji lagi sejuk. Bersihkanlah dia dari segala kesal4han sebagaimana Engkau bersihkan baju putih dari kot0ran.”

اَللَّهُمَّ اجْعَلْ قُبْرَهَا رَوْضَةً مِنْ رِيَاضِ الجِنَانِ، وَلَا تَجْعَلْ قُبْرَهَا حُفْرَةً مِنْ حُفَرِ النِّيْرَانِ

Maksudnya : “Ya Allah, jadikanlah kubvrnya salah satu daripada taman-taman syurga-Mu.

Semoga keluarga Allahyarham terus tabah dan redha menerima ketetapan Allah SWT. Mudah-mudahan kita semua bersatu kembali di syurga Allah SWT.

Moga dirimu dan semua ummat Islam yang telah kembali kepada Allah adalah dalam kalangan yang Shahid, sebagaimana sabda Nabi SAW :

قَتْلُ الْمُسْلِمِ شَهَادَةٌ وَالطَّاعُونُ شَهَادَةٌ وَالْبَطْنُ وَالْغَرَقُ وَالْمَرْأَةُ يَقْتُلُهَا وَلَدُهَا جَمْعَاءَ

Maksudnya: Seorang muslim yang terbvnvh dikira sebagai seorang syahid, kem4tian akibat w4bak t4un juga dikira sebagai syahid, kema4tian karena s4kit perut, m4ti lemas dan seorang wanita yang meni1ngg4l dunia kerana melahirkan anaknya dikira sebagai syahid.

Hadith Riwayat Ibn Kathir: (5869

TaqdirNya, pada 7 Februari 2020, awal tahun lepas sebelum cov1d, kami pernah disatukan dalam satu program Wanita Hari Ini TV3. Walaupun hanya seketika bertemu, arw4h seorang yang menghormati dan rendah diri, perkara yang paling kerap diulang adalah bagaimana usahanya untuk menjadi isteri yang baik dan taat pada suami, beri yang terbaik buat keluarga suami dan keluarganya, dan usaha menjadi ibu yang terbaik buat anak-anaknya. Ketika berbicara tentang Hijrahnya, arw4h mohon doa agar istiqamah menjadi wanita Muslimah Solehah yang baik. Allahu Akbar, moga Husnul Khatimah

Ameen ya Rabbal Alamin

ASMA’ BINTI HARUN

30 Zulhijjah 1442H

Hari terakhir tahun Hijrah

“Nekad pakai tudung”-Amin Idris

Berita sed1h di pagi yang hening… Dari Allah kita datang kepada Allah kita kembali… Innalillah buat Shuib Sepahtu yang telah kehil4ngan isterinya &Siti Sarah Raisuddin jam 5:13 pagi tadi… T4kziah juga kepada semua rakyat Malaysia yang telah kehil4ngan insan tersayang kerana anc4man Cov1d19…

Buat Sarah, terima kasih kerana persahabatan kita. Saya masih ingat perbualan kita semasa Sarah nekad nak pakai tudung suatu tika dahulu dan juga kita bekerjasama untuk program motivasi. We all gonna miss your laugh, your joy, your smile…

Sarah berada di tempat yang lebih baik

“Saya masih sedang tidur, tiba-tiba isteri saya kejvtkan, “Bang, Sarah dah men1ngg4l…”

Terkejvt dalam keadaan mamai-mamai, saya lihat isteri saya men4ngis.

“Innalillahi wa inna ilaihi raji’un…. Sarah mana, Sayang?” soal saya. Agak blur juga saya.

“Sarah Shuib….” jawab bidadari saya.

Allahu… Saya tak follow Sarah atau Shuib di media sosial, tetapi terima kasih kepada Page, portal berita dan kawan-kawan Facebook saya yang selalu update perkembangan mereka. Dapat tahu j4ngkit4n bermula dengan pembantu rumah mereka, kemudian Sarah yang h4mil 8 bulan, Shuib dan 3 anak mereka juga disahkan dij4ngkiti Cov1d19 juga.

Sarah kemudiannya dikej4rkan ke hospital kerana mengalami ses4k nafas, ditidurkan, menjalani pembed4han melahirkan bayi lelaki diberi nama Ayash Affan, kekal ditidurkan dan paras oksigen naik turun…. Sehinggalah pagi ini diberitakan pem3rgiannya.

Saya nak kongsi saya baca pelbagai cerita berkaitan Sarah ini, mulai diceritakan oleh orang.

Keluarga bercerita Sarah bantu keluarga sejak kecil/remaja. Sanggup bangun 5 pagi bukakan kedai kemudian ke sekolah.

Ustaz Nadir Al Nuri kongsi cerita Sarah beli 1 ekor lembu untuk dikorbankan di Ga2a baru-baru ini.

Dan saya yakin akan ada pelbagai cerita lagi akan diceritakan. Subhanallah beginilah perkara baik dalam kemasyarakatan, hanya benda-benda baik sahaja yang diceritakan apabila mendengar kem4tian arw4h. Kekalkanlah sebegini…

Jangan pernah cerita keburu.kan si m4ti secara publik. Tolong ye.

Dan salah satu perkara penting juga adalah betapa hakikat kehidupan untuk faham bahawa bagaimana kita bermula itu tidaklah sepenting bagaimana kita berakhir.

Sarah adalah wanita yang telah berhijrah, dan seluruh Malaysia ini menjadi saksi perubahannya ke arah lebih baik. Sarah sekarang dikenali sebagai wanita bertudung yang berusaha jaga aur4tnya, seorang isteri yang baik, seorang ibu yang baik, seorang usahawan yang baik, pelbagai lagi, tiada orang hebahkan pun kisah-kisah lampaunya.

Subhanallah ini husnulkhotimah… Peng4khiran yang baik… Yang SEMUA orang dambakan. Saat akhir Sarah dij4ngkiti wab4k, s4kit, ditidurkan dan m.ati, semuanya dihujani doa-doa baik oleh ramaiiiii orang. Subhanallah, satu kem.atian yang dicembvrui.

Saya muhasabah diri betapa rahmat Allah adalah luas, pintu taubat senantiasa terbuka luas untuk sesiapa sahaja yang mahu jadi hamba-hambaNya yang berusaha menjadi yang dekat denganNya…. Pend0sa, pem4ksi4t atau orang yang soleh/ah, semua orang ada peluang pulang kepada Allah dalam keadaan terbaik VERSI SENDIRI.

Sarah berada di tempat yang lebih baik, saya harap Raissuddin sebagai ayah bersama ibu Sarah dan keluarga, dan Shuib sebagai suami bersama anak-anak diberi ketabahan oleh Allah SWT meneruskan hidup dengan redha dan baik. Aameen.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: TS

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*