“Gara-Gara Tubuh Makin Kurus & Wajah Menc3ngkung”- Hafiz Suip Nafi kurus kerana Bahan Terl4rang

PETALING JAYA – Gara-gara tubuh semakin kurus dan wajah menc3ngkung, Hafiz Suip menerima pelbagai tohm4han neg4tif termasuklah ditvduh mengambil bahan terl4rang (d4dah).

Hafiz bagaimanapun memilih untuk tidak mengambil pusing perkara tersebut kerana sedar lumrah hidup sebagai seorang selebriti.

“Kalau benda tidak betul, kenapa perlu layan? Jika dilayan maknanya benda itu betullah. Kita tidak buat, kenapa perlu layan (g0sip). Jika saya bercakap lebih nanti kedengaran seperti saya m4rah orang pula.

“Sebagai selebriti memang kita tidak boleh bercakap apa, hanya mampu terima dan kemam. Jika kita buka mulut nanti dipandang serong pula. Sebab ini lumrah hidup, seperti yang dikatakan oleh rakan-rakan saya kita (selebriti) adalah milik netizen dan peminat.

“Saya kena terima h4kikat tersebut dan orang di luar sana pun perlu menerima hakikat bahawa saya juga manusia biasa,” ujar Hafiz mohon dimengerti.

Foto ig:hafizsuip

Sementara itu, Hafiz mengakui dia cukup tert3kan apabila tahap kesihatannya ke4ap menjadi persoalan orang ramai.

Meskipun sedar ramai yang berasa bimbang dan mengambil berat tentang dirinya selepas perubahan tubuhnya secara mend4dak namun, bagi Hafiz lebih baik merujuk atau bertanya langsung kepada dirinya terlebih dahulu daripada terus menghakimi tanpa usul per1ksa.

“Jika ker4p ditanya, kau s4kit ke? Lama-lama kita akan betul-betul s4kit kerana soalan yang sama diulang-ulang. Setiap apa yang keluar daripada mulvt kita adalah satu doa. Jika benar-benar mengambil berat, kita akan jumpa atau hubungi terus orang itu secara peribadi.

“Janganlah terus membuat tvduhan seperti mengambil d4dah, keluarga tidak beri makan dan pelbagai lagi tudvhan lain yang saya terima. Memanglah saya seorang artis, hakikatnya itu kerjaya saya sahaja. Saya pun manusia biasa, jika dil3mpar dengan perkara sebegini memang saya tertekan,” kata Hafiz jujur.

Sungguhpun tubuhnya dilihat semakin susut, Hafiz menjelaskan, dia berada dalam keadaan sihat dan tidak meng4lami sebarang masalah kesihatan.

“Alhamdulillah, apa yang boleh dikatakan, saya sihat. Sihat dan s4kit kita semua urusan Allah. Saya telah melakukan pemeriksaan kesihatan dan apabila ada orang kata saya adalah masalah perlu jumpa ustaz (rawatan islam) saya pergi semua, mana-mana sahaja.

“Syukur, semua tempat yang saya pergi mengatakan saya berada dalam keadaan okey,” jelasnya yang ditemubual pada sidang akhbar secara virtual sempena pelancaran lagu duet terbaharunya bersama Ernie Zakri berjudul Berakhirlah Pencarianku sebentar tadi.

Foto ig:hafizsuip

Dalam pada itu, Hafiz dan Ernie buat pertama kalinya berduet di dalam sebuah lagu berjudul Berakhirlah Pencarianku yang juga akan akan diangkat menjadi runut bunyi sebuah drama bersiri di Astro.

Terdahulu Hafiz telah berduet dengan ramai penyanyi popular antaranya, Datuk Seri Siti Nurhaliza, Datuk Rossa, Misha Omar, Faizal Tahir dan Adira.

“Alhamdulillah, bagi saya ini projek yang boleh diibaratkan mimpi menjadi kenyataan kerana dapat juga berduet dengan Ernie. Ernie seorang guru vokal dan memiliki suara yang luar biasa. Kami telah cuba sehabis baik dan berharap peminat akan menerima lagu ini dengan hati yang terbuka,” luah Hafiz.

Video muzik lirik lagu single Berakhirlah Pencarianku yang merupakan kerjasama antara, Nova Music dan Rocketfuel Entertainment itu boleh ditonton di YouTube bermula 4.30 petang hari ini.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: K! ONLINE via hafizsuip

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*