“Ko Ni Patut Step D0wn Dah” – Kecewa K3s Meningkat, Lana Nordin Mahu DG Hisham Letak Jawatan

Perkongsian pelakon Lana Nordin di laman Insta-story nya pada Ahad tular di media sosial apabila tangkap layar perkongsian itu mendapat kec4man daripada orang ramai.

Mahu DG Hisham Letak Jawatan 

Berikutan kecewa dengan peningkatan k3s yang mend4dak terutamanya selepas negara mencatatkan angka jangkitan w4bak C0V1D-19 tertinggi sebanyak 17,045 dan jumlah keseluruhan sudah melebihi 1 juta kes, Lana berkata Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah atau juga dikenali sebagai DG Hisham seharusnya meletak jawatan serta merta.

Malah pelakon Aku Yang Kau Gelar Isteri itu turut menyifatkan bahawa foto Hisham yang sempat diambil oleh pihak media berada dalam keadaan sedih sebelum ini hanyalah lakonan semata-mata.

“Hebat lakonan. Kalah drama Melayu dekat Samarinda. Hebat KKM. Tahniah la DG (Hisham)..Ko ni patut stepd0qn dah. Tak habis-habis buat muka kesian and nangis penat tapi semua itu ko berlakon sahaja!!

“Sedih rakyat Malaysia kononnya kata ko itu sangatlah prihatin pada rakyat. Padahal apa jad*h ini? #StepdownDG #KerajaanKoyak #KerajaanGagal” tulis Lana bersama hantaran sebuah video

Bagaimanapun, selepas mendapat pelbagai kiriman mesej yang mengec4m nya mengenai hantaran tersebut, Lana memadamnya tidak lama kemudian sebelum tampil menjelaskan lebih lanjut. Menerusi beberapa hantaran, pemilik nama sebenar Mazlina Hasan Nordin ini mendedahkan foto Ketua Pengarah Kesihatan Malaysia itu tidak memakai topeng pelitup muka ketika berada di pejabat Menteri Kesihatan.

Malah Lana turut mempersoalkan dimanakah standard operasi prosedur (SOP) yang sepatutnya diamalkan oleh orang ramai termasuk Hisham

Dalam pada itu, Lana menegaskan video yang dikongsikannya sebelum ini adalah sebagai satu kesedaran buat orang ramai untuk terus menjaga SOP. Menerusi video itu, kelihatan seorang lelaki yang memakai baju hitam sedang membuat pemeriksaan ke atas jen4zah C0V1D-19 di sebuah lokasi tanpa memakai sut peralatan perlindungan diri (PPE).

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: murai.my

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*