Peminat Hairan Mawar Rashid ‘Hilangkan’ Diri, 2 Minggu Tak Muncul Di IG

DUA minggu mendiamkan diri di media sosial, pasangan selebriti Mawar Rashid dan Raff Yaakob mendedahkan mereka sekeluarga dij4ngkiti v1rus C0v1d-19.

Bagaimanapun Mawar atau nama sebenarnya Wan Mawar Shaputri Wan Abdul Rashid, 26, berkata, mereka sudah bebas daripada v1rus itu pada Sabtu selepas dua minggu menjalani kuarantin di rumah.

“Dua minggu lepas berlaku kejadian yang tak disangka iaitu lebih kurang awal bulan Julai apabila Raff jatvhsakit dan tak boleh bangun.

“Demam panas tervk, sakit dada, Raff buat test dan dis4hkan p0s1tif C0v1d-19,” ujarnya.

Penjelasan itu memberi kelegaan kepada para pengikut Instagram Mawar yang mungkin tertanya-tanya apa yang terjadi kepada mereka sekeluarga dalam tempoh berkenaan.

Sesi live Instagram Mawar bersama suami.

Selain Mawar dan Raff, tiga orang anak mereka iaitu Raden Ahmad Rayyan, Raden Muhammad Rafael dan Raden Seri Rosabella Cinta turut dij4ngkiti v1rus berkenaan.

Selang empat hari kemudian, Mawar pula mengalami dem4m.

“Selepas anak sulung Ryan p0s1tif, Mawar dem4m dan buat test… keputusan juga p0s1tif.

“Lepas Mawar, Rafael pula p0s1tif. Sehari pula baby kami Cinta p0s1tif, senang cerita satu keluarga p0s1tif,” ujarnya lagi.

Bercerita lanjut, Raff atau nama sebenarnya, Raden Ahmad Faizal Yaakob, 36, berkata dia kurang pasti punca sebenar dij4ngkiti w4bak itu berikutan tidak keluar melainkan ke pasaraya bagi membeli barang keperluan harian.

Namun, dia dimaklumkan pasaraya berkenaan kini sudah ditutup sementara berikutan terdapat kes p0s1tif dalam kalangan pekerja.

“Apabila ditanya saya memang tak tahu di mana kena, kemungkinan besar dekat groceries, sebab Raff keluar beli barang je.

“Seminggu selepas saya p0s1tif, kedai tu ditutup sebab 15 orang disahkan p0s1tif. Jadi mungkin kena dekat groceries.

Mawar dan Raf mendirikan rumah tangga pada 9 November 2017 dan dikurniakan dua cahaya mata dan dua orang anak tiri.

“Alhamdulillah awal minggu ni kami dah tamat ku4rantin dan bebas C0v1d-19,” katanya.

Mawar dan Raf mendirikan rumah tangga pada 9 November 2017 dan dikurniakan dua cahaya mata lelaki bernama Raden Muhammad Rafael, 2, dan Raden Seri Rosabella Cinta yang berusia setahun.

Raf juga mempunyai dua orang anak hasil perkahwinan terdahulu iaitu Raden Ahmad Rayyan, 10 dan Raden Seri Raysaa Chanela, 6.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: TG

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*