“Saya Sus4h Nak Bergduh Dengan Sesiapa”- Luahan Ebit Lew Undang Sbak Ramai.

PETALING JAYA – “Saya su.sah nak b.enci orang, saya svsah nak Iawan orang.”

Itu antara Iuahan rasa pendakwah bebas, Ustaz Ebit Lew yang turut menyaksikan dirinya mengaIirkan alr mata dalam aplikasi TikTok yang dimu.at naik semula dalam Instagram, @jentlkhati.

Kata Ebit atau nama lengkapnya, Ebit Irawan Ibrahim Lew dalam video berkenaan, dia tldak suka untuk berga.duh dengan sesiapa sekalipun.

“Saya su.sah nak menga.ta siapa-siapa. Saya svsah nak bergadvh dengan siapa-siapa.

“Tapi, sejak kebelakangan ini, orang tak berhent1 datang. Semua orang nak cari ga.duh dengan saya. Semua orang nak cakap bukan-bukan terhadap saya. Saya jadi sedlh,” ujarnya.

Ebit yang dianugerahkan Duta Muhibbah oleh kerajaan Palestin baru-baru memaklumlan lagi, kalau ada yang menghantar mesej b.ukan-b.ukan, dia tldak akan membalasnya.

“Saya memang tak takvt siapa-siapa sejak kecil. Saya tahu hidup saya Allah yang tentukan, mat1 saya juga Allah yang tentukan.

“Saya tak baIas pun orang mesej saya bvkan-bvkan. Kalau orang u gut, saya tak baIas. Kalau setakat berkata, saya tak kisah sangat tapi kalau melibatkan macam-macam orang, yang itu saya jadi sedlh,” Iuahnya dalam video berkenaan.

Pada pengakh1ran video tersebut, Ebit mendoakan agar umat manusia hidup dalam suasana dan persekitaran penuh kasih sayang.

“Saya fikir dunia ini tak seindah yang disangka. Walau kita cuba nak bawa kasih sayang dalam dunia, akan ada yang benc1, akan ada yang Iawan.

“Saya percaya, kalau tldak hari ini, suatu hari nanti, dunia ini akan kembali seperti zaman dahulu. Zaman Rasulullah. Zaman dulu orang baik-baik. Suasana itu akan wujud, manusia saling mengasihi, saling menyayangi dan menghormat1 antara satu sama lain,” katanya.

Video:

Terdahulu, Malaysia dige.mparkan dengan pende dahan aktivis kemanusiaan, Caprice yang mendkwa Ebit dan pasukannya telah membvrukkan imej negara ketika sebulan berada di Gaza, P4l3stin untuk membantu rakyat negara itu yang ditlndas lsr43l.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: K! ONLINE

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*