“Hospital Pun Dah Tak Ada Ambul4nce,Pembantu Saya Susah Bernaf4s!”- Rebecca Nur Al Islam

Pelakon, Datin Rebecca Nur Al Islam sekali lagi berhadapan dengan det1k cem4s apabila dua orang pembantu rumahnya mengal4mi gej4la ses4k n4fas yang tervk berikutan turut disahkan pos1tif COV1D-19.

Rebecca Khuat1r Tiada Ambul4ns Tersedia 

Menerusi hantaran video yang dimuatnaik Rebecca di laman Instagram pada Rabu, kelihatan pelakon ini menghubungi talian kecem4san 999 sebelum disambungkan pada sebuah hospital. Namun, jawapan yang diterima ternyata mengejvtkan kerana pihak hospital telah memaklumkan bahawa ketika itu tiada perkhidmatan ambul4ns disediakan berikutan kesemuanya sedang menjalankan operasi menyelamat.

Susulan itu, Rebecca terpaksa meminta tolong mana-mana pengikut di Instagram, yang sudi membawa pembantu rumahnya ke hospital bagi mendapatkan raw4tan susulan.

“Sed1h dengan jawapan hospital yang di berikan. Dah Call 999 dan 2 kali mummy Becca call dia sambungkan kepada Operator Hospital Ampang yang mungkin wanita ini pun tengah stress”

“Mummy record untuk menunjukkan satu Malaysia. Kita di gelombang yang sangat teruk ni. So siapa boleh datang tolong ambil pembantu mummy yang sedang ses4k naf4s sekarang ini?”

“Tolong hospital pun dah tak ada ambulance,pembantu saya sus4h bernaf4s! Saya T4kut”

“tolong la,mummy sendiri tak boleh keluar sebab mummy sendiri Cov1d 19 pos1tive juga..dan tervk juga ni sedang berl4wan sak1t..” tulisnya

Pengikut Rebecca Bantu Bawa Pembantu Rumah Ke Hospital

Dalam pada itu, menjengah ke Insta-story , kelihatan seorang wanita yang dikenali Mas datang ke rumah nya untuk membantu membawa pembantu rumah Rebecca. Biarpun saling tidak mengenali, namun Rebecca berasa terharu kerana masih ada insan yang sanggup merisik0kan nyawa sendiri untuk membantunya.

Terdahulu, Rebecca memaklumkan suaminya, Datuk Norazam Sulaiman mengalami ses4k naf4s sehingga terpaksa dikejarkan ke hospital dan disahkan berada di tahap lima ak1bat v1rus c0v1d-19. Ketika itu, Rebecca turut pan1k kerana telah menghubungi hampir 20 hospital swasta namun tiada hospital yang mampu menerima pesak1t lagi berikutan telah penuh.

Namun, Rebecca bersyukur kerana akhirnya Norazam berjaya mendapatkan raw4tan oksigen di Pusat Kuarantin dan Raw4tan Cov1d-19 Swasta (PKRCS) di Hotel Royal Chulan, Kuala Lumpur. Sebelum ini, industri digemparkan dengan khabar berita mengenai Rebecca sekeluarga yang disahkan pos1tif wab4k berkenaan.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: VM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*