(Video) Kenapa Kau D3r4 Dia? Ingat Kami Tiada Hati Ke?’

Kisah seorang kanak-kanak kelainan upaya (0KU) yang bernama Bella telah mendapat perhatian ramai. Kanak-kanak Sindr0m D0wn itu dipercayai menjadi m4ngsa d3r4 di sebuah rumah pengasas pusat kebajikan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di ibu kota.

Di Twitter, seorang pengguna media sosial bernama Rykarl Iskandar memuat naik video menunjukkan seorang remaja yang juga merupakan orang kelainan upaya telah menyuarakan kekes4lan terhadap ins1den yang berlaku pada Bella.

K3s Bella dapat perhatian ramai

Di platfom Twitter, tanda pagar #JusticeForBella menjadi trending apabila netizen menyuarakan rasa sedih dan kes4l melihat keadaan Bella yang dipenuhi dengan luk4-luk4 pada anggota badannya. Netizen berasa ger4m dan tidak berpuas hati dengan tindakan penjaga dari rumah kebajikan tersebut yang didakwa mend3ra kanak-kanak tidak berdosa itu.

‘ Bella, keep strong’

Remaja kelainan upaya (0KU) ini juga meluahkan rasa sedih apabila melihat keadaan terkini Bella. Pada masa yang sama, dia meminta agar pihak berkuasa menahan dan menghvkum pes4lah yang did4kwa melakukan kekej4man terhadap Bella.

Kenapa kau d3r4 dia? Hukvm dan cari pes4lah yang pukvl Bella. Ingat kami tiada hati ke? Kami ada jiwa, ada perasaan tau! Jangan pukvl dia sesekali pun. Puan Mona cari pes4lah itu. Hukvm dia cukup-cukup. Hastag Justice For Bella. Bella, keep strong!

I love this power

Sementara itu, meninjau di ruangan komen kelihatan netizen meluahkan rasa seb4k setelah menonton video daripada remaja ini yang mahukan keadilan buat Bella. Netizen juga mengharapkan ada hukvman set1mpal buat susp3k sekiranya benar Bella did3r4 sepanjang dijaga di bawah pengurusan rumah kebajikan itu.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Twitter Rykarl Iskandar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*