“Apa Kata Bagi Saja Quota Vaksin Kepada Pertubuhan Swasta” -Michael Ang Cadang Jual Vaksin RM2k Pada Golongan Kay@ngan

Hangat diperkatakan di media sosial mengenai kuota vaksin yang diperuntukkan kerajaan, pengarah drama terkenal Michael Ang tampil memberi cadangan kepada YB Khairy Jamaluddin mengenai perkara itu.

Menerusi satu perkongsian di Instagram, Michael mencadangkan kerajaan membenarkan sektor swastar menjual vaksin kepada golongan kayangan dengan harga yang mahal bagi satu dos vaksin.

Kata Michael lagi, hasil daripada jualan vaksin tersebut boleh disalurkan kepada rakyat yang memerlukan termasuklah slot kosong vaksin golongan kayangan.

“YB @khairyj yang dikasihi, daripada nak pelan bagi satu suntikan AstraZeneca (AZ) dan Pfizer hanya untuk mengambil hati rakyat kayangan Malaysia.

“Apa kata bagi saja quota vaksin kepada pertubuhan swasta, dan jual saja mahal-mahal seperti RM2k per jab dan dia orang boleh pilih apa mak bapa vaksin dia orang nak!” tulisnya.

Dalam pada itu, Michael turut menyelar tindakan segelintir individu yang mahu memilih vaksin tertentu. Katanya jika mahu memilih lebih baik bayar sendiri dan berikan slot percuma kepada mereka yang tidak memilih.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Rotikaya

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*