“Anak Dah Mat!, Kepala Masih Dalam Perut” -Hafiz Hamidun Hidu Bau Bangka!

KEPRIHATINAN penyanyi Hafiz Hamidun menyelamatkan seekor kucing terb!ar yang terseks@ men@han sak!t mengund@ng rasa simp@ti dalam kalangan netizen.

Cerita Hafiz atau nama sebenarnya Mohammad Hafiz Hamidun, 37, pada mulanya dia terhidu bau bvsuk seperti bangk@i di kawasan lif di pejabatnya di Damansara Perdana.

Selepas memer!ksa kawasan sekitar, rupa-rupanya bau bvsuk itu muncul daripada seekor kucing yang sedang men@han kesak!tan ak!bat kesuk@ran untuk melahirkan anak.

“Saya tengok dia bunt!ng dan nampak anaknya kelu@r tak habis. MaIangnya anak kucing tu dah mat! waktu tu, kepala masih dalam perut.

“Sebab tu la ada bau bvsuk di situ,”

Perkongsian Hafiz Hamidun di Instagram miliknya.

Menurut Hafiz dia kemudiannya segera membawa kucing maIang berkenaan ke kl!nik veterinar berdekatan untuk melakukan pembed@han membu@ng bangka! anak kucing.

Malah Hafiz juga meminta d0ktor mem@ndulkan kucing berkenaan bagi menceg@h perkara tidak di!ngini pada masa depan.

“Selepas ini saya mungkin akan bawa balik dulu sementara menunggu jika ada sesiapa berminat untuk adopt.

“Saya sendiri sudah ada 11 ekor kucing, jadi saya harap ada pihak yang sedia membel@nya… jangan r!sau segala kos perubatan saya akan tanggung,” katanya.

Ujar Hafiz dia sudah menamakan kucing berkenaan sebagai ‘Lucky’.

“Saya kena sign borang operat!on tu, kena letak nama dia. Kebetulan masa di klinik ada juga beberapa orang lain, salah seorang antara mereka cadangkan nama Lucky.

“Saya akan bawa balik sekejap, kalau-kalau ada yang nak adopt Lucky nanti boleh saya bagitahu caranya, mungkin lepas habis full lockdown ke… tengok situasi.

“So far ada yang dah DM (mesej langsung), tapi rata-rata duduk jauh. Tak apa kita tunggu lagi mereka yang duduk di sekitar Damansara atau Petaling Jaya,” katanya.

Hafiz juga merupakan seorang pencinta si bulu dan mempunyai 11 ekor kucing di rumahnya.

Dalam pada itu penyanyi Belum Termiliki ini, menas!hati orang ramai agar berhenti melakukan kekej@man dengan membu@ng kucing yang tidak berd0sa.

“Nasihat saya simple saja, kalau beI@ di rumah dan kucing selalu kelvar merata-rata, eloklah m@ndulkan.

“Tak nak jadi macam ni. Ada yang nak beIa, tapi apabila tahu kucing dah bunt!ng, terus bu@ng merata-rata. S!mpatilah kepada makhluk ini,” katanya.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*