Pengasuh Siti Aafiyah Rentas Negeri Pergi Terengganu Lepas Nikah

Tahniah diucapkan kepada pengasuh anak kepada Dato’ Sri Siti Aafiyah iaitu Hidayah Zubit yang telah selesai dinikahkan bersama dengan pasangannya iaitu Mohammad Ridzuan Razali yang merupakan pemain bola sepak Terengganu FC II pada 31 Mei lalu.

Majlis pernikahan itu telah diadakan secara sederhana di kampung halaman Hidayah iaitu di Pulau Pinang.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ridzuan razali (@are9ridzuan)

Namun, apa yang menjadi persoalan pada sesetengah netizen ialah tentang kehadiran Hidayah ke negeri Terengganu yang merupakan kampung halaman Ridzuan.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ridzuan razali (@are9ridzuan)

Seperti yang tahu, seluruh negara kini sedang berada di bawah perintah total lockdown yang mana banyak aktiviti terpaksa dihentikan buat sementara waktu.

Disebabkan itu, ramai yang tertanya-tanya tentang sebab utama mengapa pasangan pengantin itu boleh merentas negeri pulang ke kampung walaupun hakikatnya beberapa mukim di Terengganu kini di bawah Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD).

Sebenarnya, tujuan Hidayah merentas negeri ialah bagi mengikuti suaminya pulang ke kampung selepas majlis pernikahan mereka sahaja dan bukannya atas sebab lain.

Mereka berdua juga telah melakukan swab test sesudah sampai ke Terengganu bagi mengelakkan diri daripada menjadi pembawa virus.

Jadi mungkin dekat sini dah jelas lah mengapa Hidayah dan suaminya merentas negeri, harapnya tak ada lah yang marah pula ya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Hot Fm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*