“People Are Being Sarcastics” – Naim Daniel

“Jijik sungguh!” demikian c!apan penyanyi Naim Daniel berhubung dengan isu yang kini trending di Twitter iaitu “Road To 10K”.

Angka ini menjadi s!ndiran sarkastik warganet yang dipercayai merujuk kepada bilangan kes C0v!d-19 harian di Malaysia itu tegas Naim yang tidak sepatutnya diraikan.

“Tengah trending satu topik Road to 10K. Seperti yang kita semua tahu, sekarang kes sudah naik mencec@h 9020 kes dan orang ramai menjadi sarkastik dengan Road to 10K.

“Aku faham dan aku pun ada memberikan sindiran ped@s kepada sesetengah pihak. Tapi kali ini tidak.

“Kalau orang tanya orang nak s!ndir je pun, nombor yang anda sebut itu mungkin ada mak bapa atau adik-beradik orang lain, dan ada juga kawan-kawan.

“Kalau tak boleh jadi sens!tif, jadi manusia. Tak perlu nak banggakan sangat atau raikan pun walaupun kita nak sekadar nak sarkastik! Kata-kata itu satu doa, semua dah cukup m@tang dan dewasa untuk tahu perkara itu.

“Dalam angka itu ada orang yang tak senas!b dengan kita yang nyawa telah dirent@p. Ini tak faham,” katanya menerusi sepotong video di Instagram miliknya.

VIDEO :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Naim Daniel (@naimdanielx)

Dalam pada itu, Naim turut menempelak tindakan segelintir pengguna media sosial yang menyifatkan dirinya tidak boleh menerima ‘dark humour jokes’.

“Saya tahu bila nak being sarkastik dan bila masanya tidak. Faham je dark jokes nak meraikan tu but dark jokes nak meraikan tu but contribute apa-apa tak?

“If you can be considerate, then be human pun cukup. Sebelum ni im cool with it, just like you now. Dark jokes kita, mungkin mimpi nger! orang lain,” jelasnya lagi.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Gempak

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*