Gadis Ini Berkongsi Kisah Kahwin Dengan Warga Plestln,Tapi Anak Yang Jadi Tarikan netlzen

BARU-BARU video yang dimuat naik oleh seorang wanita di aplikasi TikT0k turut meraih tumpuan ramai.

Alia mendirikan rumah tangga dengan seorang jejaka Pal3stln, dua tahun lalu.

la gara-gara wanita tersebut berkongsi kisahnya yang berkahwin dengan seorang lelaki warga Pal3stln.

“Ladies and gentleman. Meet my Pal3stlnian husband (Tuan-tuan dan puan-puan. Perkenalkan suami saya wrga Pal3stln),” tulisnya pada kapsyen video tersebut.

Sehingga kini, perkongsian video berkenaan meraih lebih 980,000 jumlah tontonan.

Selain itu, netlzen juga tervja dengan perkongsian video-video yang memaparkan kec0melan anak pasangan tersebut.

Video yang dimuat naik oleh Alia di TikT0k meraih lebih 980,000 tontonan.

Berkongsi cerita dengan mStar, wanita bernama Alia Isdawati ini berkata dia berkahwin dengan seorang jejaka Pal3stln, Saifeddin Ziada, 24, selepas menmatkan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

“Saya kenal dengan suami daripada bapa tiri. Sebelumnya saya memang tak kenal langsung suami saya ni. Bapa tlri minta saya berkenalan dengan anaknya dari isteri yang pertama di Pal3stln.

“Kiranya saya dan suami ni adik beradik tiri berlainan mak dan ayah. Semuanya diaturkan oleh bapa tlri saya. Sehinggalah suami saya datang ke Malaysia, kami berkenalan dan bersetuju untuk berkahwin,” ceritanya yang mendirikan rumah tangga pada 2019.

Pasangan ini berkenalan dan berkahwin pada usia yang muda.

Menurutnya yang senang disapa Alia, pada peringkat awal dia berbel4h bahagi untuk berkahwin memandangkan usianya yang masih muda dan mahu memberi tumpuan kepada pelajaran terlebih dahulu.

Namun selepas berfikir dan membuat pertimbangan dari pelbagai sudut, dia akhirnya bersetuju untuk menamatkan zaman gadisnya.

Sama seperti pasangan lain yang mengahwini bngsa aslng, Alia dan suaminya turut berdepan dengan pelbagai cab4ran khususnya dari segi masakan dan budya.

“Ada makanan masakan Melayu yang suami saya boleh terima dan ada yang tidak. la agak svkar kerana saya juga tdak pandai masak makanan Arab.

“Saya mula belajar sedikit demi sedikit dan sekarang ada sesetengah menu Arab yang saya pandai masak. Selain to bahasa mereka juga ssah untuk saya fahami pada awal perkahwinan. Lama kelamaan saya dapat belajar bahasa Arab daripada suami sebab sudah terbiasa,” ujarnya sambil mendedahkan suaminya gemar menu asam ped4s dan tomyam.

Pasangan ini dikurniakan seorang cahaya mata perempuan yang diberi nama Fatima Filastln, bersempena nama Pal3stln dan kini berusia 10 bulan.

Fatima Filastln, buah hati pasangan ini yang kini berusia 10 bulan.

Alia yang kini menjalankan bisnes dalam talian berkata, suaminya turut terkes4n dengan apa yang berlaku di tanah kel4hirannya baru-baru ini.

“Kali terakhir suami di Pal3stln tahun 2019. Dia masih dapat menghubungi ibu dan keluarganya di sana. Dia sentiasa membuat panggilan video bersanna ibu dan adik beradiknya untuk hil4ngkan rasa sedlh, rindu dan risav.

“Alhanndulillah selama berlaku k0nfllk di sana, ibu dan keluarganya terselamat. Cuma berlaku sedikit ker0sakan di rumah kakaknya aklbat b0m. Setiap masa keluarganya akan mennberitahu apa yang terjadi dari semasa ke semasa,” ceritanya.

Menurut Alia, mereka menetap di Kuala Lumpur dan suaminya berniaga sendiri untuk menyara keluarga.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Dedah Media

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*