Doa Anak Muka B***, Ryzal Duriankimchi M@afkan Netizen

Gara-gara tersalah cakap mengenai pakaian tradisional masyarakat Iban ketika sedang bergurau dengan isteri, personaliti media sosial Ryzal Duriankimchi teruk dikecam oleh netizen.

Bagaimanapun, Ryzal tidak mengharapkan kemaafan cukuplah sekadar melunaskan tanggungjawab sebagai individu yang bers@lah.

Biarpun sudah mem0hon maaf atas kesalahannya itu, kec@man dan tohmahan yang dilemparkan kepada dirinya serta keluarga seakan tidak berpenghujung.

Akui kes!lapan dan mohon maaf

Tidak cukup dengan itu, bayi dalam kandungan isterinya, Maryam turut menerima temp!as apabila ramai mencerca anak yang tidak bers@lah itu.

Memetik penulisan Gempak, Ryzal meluahkan telah memaafkan semua individu yang mengec@m dirinya dan isteri menerusi sebuah ‘posting’ di Insta Story miliknya.

Berserah pada Allah, maafkan kec@man netizen

“Saya sebagai bapa anak yang tidak berd0sa itu mem@afkan anda semua. Saya tak mengharapkan kem@afan kalian atas kes!lapan saya, cukup sekadar menjalankan tanggungjawab sebagai seseorang yang bers@lah,” tulisnya.

Dalam pada itu, Ryzal turut berkongsi ‘screenshot’ menunjukkan komen negatif netizen yang mendoakan serta menghamburkan kata-kata negat!f terhadap bayi dalam kandungan isterinya.

Lebih mengejutkan apabila ada yang terg@mak menyvmpah dan mendoakan wajah bayinya supaya kelihatan seperti seekor haiwan setelah lahir kelak.

Sehubungan itu, Ryzal menjelaskan telah memaafkan semua yang mengh!na bayinya namun dari segi dosa dan pahala dia menyerahkan segala percaturan pada Allah.

“D0sa kalian dengan bayi dalam kandungan yang belum lahir itu saya serahkan pada Allah,” luahnya lagi.

Terdahulu, sebuah video memperlihatkan Ryzal sedang mengulas mengenai ngepan Iban yang dipakai oleh isterinya menjadi tular di media sosial.

‘Gurauan’ yang dibuat oleh Ryzal itu menimbulkan rasa kurang senang dalam kalangan masyarakat Sarawak dan menyifatkan perbuatan tersebut sebagai biadab.

Lantaran itu, Ryzal dan isteri tampil membuat permohonan maaf secara terbuka.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ryzal Ibrahim (@ryzalibrhm)

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Gempak

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*