“Jumpa Masa Dia Masih Kecil..” – Dr Sheikh Muszaphar Syukur Pemuda P4lest!n Masih H!dup

Apabila menjadi penduduk di bumi P4lest!n, ny@w@ mereka diibaratkan ‘berada di hujung t@ndvk’ kerana tidak boleh menyangka kekej@man tenter@ !sr@el yang boleh menyer@ng pada bila-bila masa.

Tahun 2014

Tahun 2021

Bagi angkasawan negara Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor, beliau berkongsi rasa syukur apabila mendapat tahu seorang kanak-kanak P@lest!n yang pernah dikenalinya pada 2014 masih dilindungi Allah SWT daripada sebarang ancaman.

Menurut doktor bedah ortopedik itu, kanak-kanak tersebut dikenali sebagai Ashaq kini sudah meningkat remaja dan sudah tentu menjadi salah seorang pemuda yang mempert@hankan B@itulm@qdis dan tanah mereka daripada ser@ng@n rej!m Z!0nis.

“Syukur dia masih h!dup. Nama anak muda ini adalah Ashaq. Bertemu dengannya ketika dia masih kecil. Alhamdulillah – Dia masih h!dup.
“MasyaAllah Semoga Allah melindungi semua rakyat P@lest!n dalam masa-masa yang sukar ini. Amiinn Ya Rabb,” tulisnya di laman Instagram.

Menerusi posting tersebut, beliau berkongsi foto Ashaq sewaktu dahulu dan terkini dimana kedua-duanya bergambar di hadapan Masj!d Al-Aqs@.

Posting berkenaan mendapat pelbagai komen warganet yang turut bersyukur apabila menerima perkhabaran tersebut selain menitipkan doa buat seluruh rakyat P@lest!n agar dilindungi Yang Maha Esa.

Kekuatan anak2 P@lest!n

Selalu bantu jemaah kat sana

Alhamdulillah.. moga saudara2 kita dilindungi

Sehingga kini, k0nflik P@lest!n-!sr@el masih belum menemui jalan penyeles@ian walaupun hampir seluruh warga dunia mengvtvk tindakan kej@m rej!m pengg@n@s.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Diari Maklumat

Sumber: Oh My Media

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*