Lelaki Nigeria Didakwa Bunuvh Ketua Jururawat

LELAKI warga Nigeria mengaku tidak bersaIah di Mahkamah Tinggi Shah Alam, hari ini atas pertuduvhan membuvnuh Ketua Jururawat Hospital Serdang Siti Kharina Mohd Kamarudin, Mei tahun lalu.

Alowonle Oluwajuwon Gilbert, 37, membuat pengakuan itu selepas pertuduhan dibacakan kepadanya dalam bahasa Inggeris di hadapan Hakim Datuk Ab Karim Ab Rahman.

Gilbert dituduvh membuvnuh Siti Kharina di satu unit Kondominium Third Avenue, Cyberjaya antara 12.41 pagi 9 Mei 2019 hingga 2.30 petang, 15 Mei tahun sama mengikut Seksyen 302 Kanun Keseks4an yang boleh dihuvkum mengikut seksyen sama, jika sabit kesaIahan.

Pendakwaan dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Ahmad Nazneen Zulkifli manakala tertuvduh diwakili peguam, Datuk Hazizah Kassim.

Mahkamah menetapkan 13 Ogos ini untuk sebutan semula kes dan prosiding perbicaraan dijalankan pada 1, 2, 3, 15, 21 dan 22 Sept depan.

Pada 16 Mei tahun lalu, media melaporkan penemuan m4yat Siti Kharina selepas polis menerima maklumat daripada orang awam yang melihat d4rah mengalir keluar daripada unit kondominium berkenaan.

M4yat ketua jururawat itu ditemukan terbaring dalam keadaan tidak berpakaian lengkap selain terdapat kesan keIar pada dada, leher serta kepaIa m4ngsa dan polis percaya Siti Kharina dibuvnuh dalam tempoh empat hingga lima hari berdasarkan keadaan fizikalnya.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: HMetro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*