Emelda Fail S4man, Tuntut Ganti Rugi Lebih RM1 Juta Terhadap Zarina Anjoulie

Pelakon Emelda Rosmila menuntut permohonan maaf daripada pelakon Zarina Anjoulie kerana menerbitkan kenyataan f1tnah terhadapnya.

Emelda menerusi sebuah kenyataan media menyatakan, permohonan maaf tersebut haruslah disiarkan di media cetak, Facebook dan Instagram pelakon itu.

Selain itu Emelda turut menuntut gant1 rug1 am melebihi RM1 juta terhadap Zarina termasuk ganti rug1 pampasan, ganti rugi tervk dan teladan serta perintah injunks1 bagi menghalang pelakon itu atau mana-mana ejennya menerbitkan semula kenyataan f1tnah terhadapnya yang diterbitkan dalam bentuk video.

Selain itu, Emelda memfailkan satu s4man dan pernyataan tuntutan balas terhadap Zarina berikutan video yang dimuat naik Zarina di Facebook itu.

Isteri kepada pelakon Adlin Aman Ramlee itu juga memfailkan pernyataan pembelaan terhadap s4man dan pernyataan tuntutan oleh Zarina, menafikan pembabitannya dalam mengeluarkan f1tnah terhadap Zarina melalui aplikasi Telegram di dalam kumpulan Covid-19 Persatuan Seniman.

Dia juga menafikan bahawa hantaran di aplikasi Instagramnya adalah f1tnah kepada Zarina.

S4man dan tuntutan balas itu diserahkan kepada peguam Zarina pada 9 Jun lalu dan dia kini menyerahkan perjalanan kes kepada mahkamah untuk menentukan kebenaran yang sahih.

KonfIik antara Emelda dengan Zarina timbul apabila kr1sis C0vid-19 meIanda dunia sekali gus memberi kesan kepada industri hiburan tanah air sehingga muncul perteIingkahan sesama penggiat seni.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Gempak

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*